Макс Верстапен записа най-добро време в единствената свободна тренировка през уикенда за Гран при на Австрия. Зад пилота на Ред Бул се класираха Оскар Пиастри (Макларън) и Шарл Льоклер (Ферари).
Традиционно преди първата – и единствена на пистата Ред Бул Ринг – свободна тренировка бяха оповестени новостите, които отборите имат за предстоящия стар. По принцип уикендите със спринт не са особено удобни за въвеждане на нови компоненти, защото няма кога да бъдат изпитани. В Австрия обаче такива все пак има. Макларън е с ново предно крило и ново предно окачване. Мерцедес има нов бийм уинг. От Ферари са направили отвори за охлаждане конкретно за австрийското трасе. Заубер е с ново задно крило. Без промени по болидите си са Ред Бул, Астън Мартин, Алпин, Уилямс, Хаас. От Виза РБ ще се опитат този уикенд да накарат новостите си от Испания да проработят.
Пистата Ред Бул Ринг бе суха за единствения час за подготовка преди квалификациите в Австрия. Дъжд валя, но встрани от трасето
Прогнозата бе, че на самата писта няма да вали поне до 17 часа следобед. Ландо Норис пръв бе на пистата, чиято температура бе 32 градуса. Температурата на въздуха бе 22 градуса.
Норис каза, че му е малко трудно да завива надясно още в загряващата си обиколка. Управлението му напомняло малко на това в Маями. Всички останали също започнаха работа без забавяне. Изборът на гуми бе хард и медиум. От Пирели предоставиха на отборите от Формула 1 най-меките смеси от гамата си за Гран при.
След като всички записаха обиколки за време начело в класирането бе Джордж Ръсел с 1:07.013 мин. Неговото време бе постигнато с хард. Също с най-твърдите гуми Норис бе на 0,037 сек от него. Макс Верстапен с медиум се нареди трети (+0,505). Люис Хамилтън (хард) излезе пръв с 1:06.925. Серхио Перес пък прескочи съотборника си и зае четвъртата позиция. Ред Бул избра да започне работа с медиум, така че и мексиканският пилот бе със средната по твърдост смес. По-назад в класирането Пиер Гасли бе шести пред Шарли Льоклер. Междувременно Оскар Пиастри (хард) излезе пети.
Most picturesque track on the calendar? 🤩
First up today, FP1 followed by #F1Sprint qualifying 👊#F1 #AustrianGP pic.twitter.com/bQjuCtiXKi
— Formula 1 (@F1) June 28, 2024
10 минути след началото Верстапен даде първо време, но веднага бе изместен от Ръсел с 1:06.386 мин. От Уилямс работеха по радикално противоположна програма на всички останали – Алекс Албон и Логан Сарджънт бяха с гуми софт. Хамилтън се доближи на само 6 хилядни до съотборника си.
20 минути след старта на сесията температурата на пистата бе 37 градуса. Хамилтън даде най-силно време – 1:06.254 мин, с 0,132 сек по-силно от това на съотборника му Ръсел
От Мерцедес продължаваха работата си с хард, а Ред Бул – с медиум. Верстапен и Перес заемаха трето и четвърто място, следвани от още трима пилоти с хард: Норис, Льоклер и Сайнц. Следваха Кевин Магнусен, Оскар Пиастри, Естебан Окон. Малко преди преполовяване на времето за подготовка над пистата настана тишина, докато екипите проверяваха колите преди следващите серии.
Макс Верстапен почти опита да изпревари Пиастри на излизане от питлейна след преполовяване на времето за подготовка. Малко след това нидерландецът спря на старт-финалната права с проблем в задвижващата система. Рейс контролът веднага спря сесията. Ред Бул-ът вървеше назад, докато Верстапен се опитваше да направи нещо. Накрая неколцина маршали стигнаха до автомобила и забутаха Ред Бул-а обратно към питлейна.
And we have a Red Flag 🚩
Max Verstappen pulls to the side of the track reporting an „engine issue“ #F1 #AustrianGP pic.twitter.com/8qAdmDNcWB
— Formula 1 (@F1) June 28, 2024
Тренировката бе възобновена след прибирането на Верстапен. Хелмут Марко отбеляза в навечерието на уикенда в Австрия, че през последните състезателни уикенда на Ред Бул им трябваха и трите сесии, за да постигнат оптимални настройки на RB20. Той се опасяваше, че това може да се окаже проблем на Ред Бул Ринг.
В Ред Бул рестартираха всичко и Верстапен се върна на пистата броени минути след странното си прибиране в бокса
Нямаше промени при гумите, така че Верстапен и Перес продължиха работа с медиум, Мерцедес, Макларън и Ферари – с хард. 10 минути преди края на тренировката Валтери Ботас сложи софт – пръв след пилотите на Уилямс, които изкараха цялата сесия с меките гуми. Екипът от Гроув избра този момент да премине на медиум.
Постепенно и останалите сложиха софт за последни бързи опити в сесията. Температурата на пистата бе достигнала 42 градуса. След първите опити Верстапен бе пръв с 1:05.685 пред Льоклер и Сайнц (на 0,370 и 0,443 сек. Пиастри излезе втори – на 0,276 сек от Макс. Ръсел тръгна силно със софт, но попадна в трафик. Норис започна тур с най-добър първи сектор, след което сбърка, излезе от пистата и съсипа обиколката.
Хамилтън също не можа да направи добра обиколка с меките гуми и така темпото на Мерцедес със софт остана неясно. Верстапен остана начело пред Пиастри и Льоклер. Четвърти се нареди Сайнц, следван от Хамилтън, Окон, Строл, Ръсел, Цунода. През цялата сесия пък нямаше нито едно съобщение за анулирана обиколка за нарушение ограниченията на пистата.
FP1 CLASSIFICATION
Next up… #F1Sprint qualifying #F1 #AustrianGP pic.twitter.com/s9RkkzdqYq
— Formula 1 (@F1) June 28, 2024