Начало Избрани Верстапен спечели квалификацията за спринта в Австрия пред Норис и Пиастри

Верстапен спечели квалификацията за спринта в Австрия пред Норис и Пиастри

4885
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен спечели квалификацията за спринта в Австрия. Зад пилота на Ред Бул се класираха пилотите на Макларън Ландо Норис и Оскар Пиастри.

Температурата на пистата бе 44 градуса, а тази на въздуха – 28 градуса преди началото на сесията за разпределение местата на стартовата решетка за спринта по време на уикенда за Гран при на Австрия. След 2-3 минути изчакване при светване на зеления семафор всички се появиха на пистата за SQ1. Гумите бяха медиум.

Люис Хамилтън допусна няколко грешки в първата си бърза обиколка в SQ1, като първата бе особено груба, но овладя Мерцедес-а си и продължи

Записа време 1:06.416 мин, но то бе изтрито заради нарушение границите на трасето. Джордж Ръсел оглави подреждането с 1:05.764. Карлос Сайнц записа второ време – на 0,017 сек. Трети се нареди Ландо Норис, а след това Макс Верстапен прескочи всички с 1:05.690 мин.

Три минути и половина преди края на времето Хамилтън и Гуаню Жу бяха без време. Пилотът на Мерцедес отново сбърка и излезе от трасето в чакъла. Под чертата бяха още Фернандо Алонсо, Алекс Албон и Даниел Рикиардо.

Хамилтън даде 11-то време с последния си опит. При финалните опити Алонсо излезе 11-ти. Пиер Гасли го измести от това място и върна Рикиардо под чертата. След SQ1 не продължиха още Нико Хюлкенберг, Валтери Ботас, Албон и Гуаню Жу.

Верстапен излезе на пистата пръв в SQ2, последван скоро и от останалите пилоти

Пилотът на Ред Бул записа 1:05.186 мин. Съотборникът му Серхио Перес бе на 0,426 сек. Мексиканският пилот бе изпреварен от Оскар Пиастри, Карлос Сайнц, Шарл Льоклер, Хамилтън, Ландо Норис. След това Ръсел излезе втори, избутвайки Перес осми. 7 пилоти още нямаха времена.

На прибиране в питлейна Хамилтън бе извикан на кантара на ФИА. До края на SQ2 оставаха малко повече от 4 минути. В края на втория сегмент от спринтовата квалификация започнаха единствените си опити Ланс Строл, Естебан Окон, Кевин Магнусен, Гасли, Алонсо, Логан Сарджънт и Юки Цунода. Към тях се присъединиха Льоклер, Хамилтън, Норис и Перес, а Верстапен, Ръсел, Пиастри и Сайнц си останаха в боксовете.

В крайна сметка под чертата останаха Магнусен (той даде най-добър първи сектор, но не успя да прескочи в топ 10), пилотите на Астън Мартин, Цунода и Сарджънт. Накрая Перес получи съобщение, че няма нужда да довършва бързия си тур.

В началото на SQ3 отново имаше изчакване – доста сериозно този път. Времето течеше и стана ясно, че класиралите се в топ 10 пилоти ще правят по един опит

При оставащи под 3 минути от времето състезателите най-накрая тръгнаха и още в питлейна стана задръстване. Всички се изчакваха един друг, за да отворят разлика помежду си на късата Ред Бул Ринг, а това означаваше, че последните в опашката на алеята пред боксовете са в опасност дали ще успеят да влязат в бърз тур. Шарл Льоклер дори не излезе от питлейна, а отби вдясно. След това пак потегли, когато от времето оставаше 1:13 мин.

Хамилтън даде 1:05.270. На метри пред него Льоклер не успя да влезе в бърза обиколка. Ръсел подобри времето на съотборника си, след което и двамата бяха прескочени от състезателите на Макларън като Норис бе по-бърз от Пиастри. Верстапен свали 0,093 сек от постижението на Ландо и излезе пръв. Норис и Пиастри останаха втори и трети. Ръсел бе четвърти, следва от Сайнц, Хамилтън, Перес, Окон, Гасли и незаписалият изобщо време Льоклер.