Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен спечели спринта в Остин. Без наказание за Норис за защитата му...

Верстапен спечели спринта в Остин. Без наказание за Норис за защитата му срещу Льоклер

4266
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен с Ред Бул спечели спринта през уикенда за Гран при на САЩ. Втори в късата състезателна дистанция завърши Карлос Сайнц (Ферари). Трети бе Ландо Норис (Макларън), който допусна грешка в последната обиколка и за малко не изпадна от топ 3.

Алекс Албон стартира от питлейна в късата състезателна дистанция. От Уилямс промениха задното крило на болида му с различна спецификация и настройките на окачването му.

Всички на стартовата решетка бяха с гуми медиум

Юки Цунода, Оскар Пиастри, Естебан Окон, Албон и Гуаню Жу бяха с нови комплекти, а останалите – с използвани. Температурата на въздуха бе 28 градуса, а тази на пистата – 35 градуса. Люис Хамилтън поиска отборът му да провери данни за спирачките му и получи отговор, че всичко е наред.

Макс Верстапен поведе на старта. Джордж Ръсел първоначално задържа второто място, но малко след това Ландо Норис го изпревари. В края на първата от общо 19 обиколки и Шарл Льоклер атакува пилота на Мерцедес. Ръсел се защити успешно. Така редът в началото на втория беше Верстапен, Норис, Ръсел, Льоклер, Карлос Сайнц, Хамилтън, Кевин Магнусен, Юки Цунода. Топ 10 допълниха Нико Хюлкенберг и Серхио Перес.

Пилотите на Ферари се бореха за четвъртото място и Льоклер удържаше Сайнц, докато Ръсел даде най-бърза обиколка в късата състезателна дистанция. Верстапен в челото бе на почти секунда пред Норис. Перес изхвърча от пистата, но успя да продължи.

„Трябва да опитаме да настигнем останалите ако може“, обади се Льоклер по радиото

Предположението бе, че това се отнася за борбата със съотборника му – да се съсредоточат върху съперниците вместо да водят битка един срещу друг.

В петата обиколка Верстапен вече бе на над секунда пред Норис. Двубоят на пилотите на Ферари продължи, докато накрая в шестия тур Сайнц изпревари Льоклер и взе четвъртото място. Хамилтън бе на секунда зад състезателите на Скудерията.

„Да вървим да ги хванем“, бе репликата на Сайнц по радиото.

От Макларън съобщиха на Норис, че Верстапен може би натоварва и съответно износва повече задните си гуми. Разликата между пилота на Ред Бул и Ландо вече бе 2 секунди.

В средата на спринта Верстапен бе с малко намалена преднина от 1,4 сек спрямо Норис

Ръсел вървеше на 1,6 сек от пилота на Макларън. Сайнц се доближи само на 0,3 сек до състезателя на Мерцедес и испанецът го изпревари в деветата обиколка, излизайки трети. Льоклер бе пети, следван от Хамилтън, Магнусен, Хюлкенберг, Цунода, Перес. Пиастри бе стигнал 12-та позиция от дъното на грида. Той обаче получи 5 секунди наказание за избутване на съперник по-рано в късото състезание.

„Предна лява гума е напълно износена“, обади се Ръсел на тима си.

В 11-ия тур Джордж загуби и четвъртото място от Льоклер.

Пиастри се бореше да влезе в топ 10 като пред него бяха Перес и Цунода. Пилотите на Ред Бул и Виза РБ водеха битка и помежду си, в която се намеси австралиецът. Начело Верстапен отново бе на малко над 2 секунди през Норис.

До финала на спринта Верстапен увеличи още малко преднината си спрямо Норис – на над 3 секунди. В началото на финалния тур Ландо сбърка и Сайнц, който бе почти залепен за него, веднага го задмина. Льоклер също бе много близо и опита да вземе третото място. Едва не се удариха и Норис все пак остана трети, докато Верстапен спечели.

След карирания флаг от Ферари казаха на Льоклер, че ще се оплачат от Норис. Шарл каза малко преди това, че пилотът на Макларън мърда при спиране. Той остана четвърти, следван от Ръсел, Хамилтън, Магнусен, Хюлкенберг.

Стюардите разгледаха защитата на Норис спрямо Льоклер и взеха решение да не предприемат по-нататъшни действия. В решението си те посочиха, че „не изглежда да има сериозни промени в посоката (на движение) при спиране. Движението на 15-ти завой за защита от страна на болид №4 е позволено. В първи завой №4 блокира колелата при спиране, излезе настрани и загуби позиция“. Според стюардите няма проблем в карането на Норис и съответно няма да предприемат по-нататъшни действия.