Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен на полпозишън за Гран при на Маями

Верстапен на полпозишън за Гран при на Маями

3645
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен; синмка: Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен (Ред Бул) спечели първата позиция за Гран при на Маями. До него от първа редица ще потегли Шарл Льоклер. Карлос Сайнц с второто Ферари се нареди трети.

Точно преди началото на квалификацията стана ясно, че Ландо Норис е глобен с 25 000 евро за това, че пресече пистата след отпадането си в спринта. Наказанието съдържа и една условна глоба на същата стойност – в случай, че повтори нарушението до края на сезона.

На изхода от питлейна се образува опашка преди светването на зеления семафор за началото на Q1. Температурата на пистата бе 49 градуса, тази на въздуха – 29 градуса

Първите времена бяха на пилотите на Хаас като Нико Хюлкенберг бе по-бърз с 1:28.945 мин. Макс Верстапен бе сред последните излезли пилоти на пистата. Той се обади по радиото, че нещо не му е прозвучало добре откъм съединителя.

След първите серии от обиколки Верстапен бе пръв с 1:28.023 мин. На 0,136 сек от него бе Карлос Сайнц. Шарл Льоклер заемаше третото място. Четвърти бе Серхио Перес, следван от Хюлкенберг, Ланс Строл, Валтери Ботас, Джордж Ръсел, Оскар Пиастри. В зоната на изпадащите бяха Юки Цунода, Естебан Окон, Алекс Албон, Гуаню Жу.

Люис Хамилтън излезе трети – на 0,144 сек от постижението на Верстапен. Ландо Норис бе избутан под чертата, както и Кевин Магнусен и Пиер Гасли.

В челото Перес излезе пръв с 1:27.772 мин пред Сайнц, Норис, Верстапен, Пиастри, Льоклер, Хамилтън. В зоната на изпадащите по-малко от 4 минути преди края на Q1 бяха Логан Сарджънт, Гасли, Магнусен, Жу и Албон. Отново се образува задръстване още от питлейна.

При последните опити Верстапен се върна на първото място. Вниманието обаче бе съсредоточено в дъното на колоната, където се водеше битка за класиране в Q2. Гасли успя да се измъкне за сметка на Даниел Рикиардо. След празнуването на четвъртото място в спринта австралиецът отпадна още в Q1 в квалификацията за Гран при състезанието. Почти през целия сегмент имаше оплаквания на пилоти от техни съперници по трасето.

В началото на Q2 имаше около две минути тишина на пистата. Температурата на трасето бе паднала с два градуса

Времената се променяха с всяка бърза обиколка на пистата. След първите серии начело бе Льоклер с 1:27.533 мин. Оскар Пиастри бе на 0,188 сек. Следваха Норис, Сайнц, Верстапен, Хюлкенберг. Топ 10 допълваха Цунода, Перес, Ръсел и Гасли. Излитане на Албон от пистата доведе до жълти знамена в трети сектор. Той бе в зоната на изпадащите заедно с Окон, Хамилтън, Строл и Алонсо.

Норис сложи гуми медиум в края на Q2. Алонсо остана под чертата с 13-то време. Строл изскочи девети. Хамилтън даде второ постижение. Ръсел бе с осмо време. Верстапен прескочи Хамилтън, но остана зад Льоклер. При последните размествания от втория сегмент отпаднаха Строл, Гасли, Окон, Албон и Алонсо.

Температурата на пистата падна с още един градус до началото на Q3. Норис отново сложи медиум

Хамилтън записа 1:28.654. Ръсел бе с 0,587 сек по-бърз. Перес и Верстапен прескочиха пилотите на Мерцедес като Макс бе пръв с 1:27.241. След това Льоклер и Сайнц дадоха второ и трето време, а Норис бе шести.

На финала Ръсел и Хамилтън сложиха медиум, останалите бяха със софт. Почти никой не подобри времето си при последните опити. Верстапен спечели полпозишъна с първата си бърза обиколка пред състезателите на Ферари Льоклер и Сайнц.