Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен спечели квалификацията за спринта в Остин

Верстапен спечели квалификацията за спринта в Остин

6262
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен спечели квалификацията за спринта през уикенда за Гран при на САЩ. Пилотът на Ред Бул изпревари Джордж Ръсел (Мерцедес) само с 0,012 сек. Трети се нареди Шарл Льоклер с Ферари.

Преди тренировката бе потвърдено наказанието на Лиам Лоусън, за което се разбра малко след като бе официално обявено, че новозеландецът ще довърши сезона за Виза РБ на мястото на Даниел Рикиардо. Заради смяна на компоненти на задвижващата система той получи общо 60 места санкция.

Условията преди сесията за разпределение на местата на стартовата решетка за спринта бяха добри, макар че над пистата Circuit of the Americas да се бе заоблачило леко. Температурата на пистата продължаваше да е 36 градуса, тази на въздуха се бе качила с два градуса до 28.

Всички излязоха на пистата в началото на SQ1 с гуми медиум. Макс Верстапен се обади по радиото, че сцеплението е ниско.

След първите бързи серии начело в класирането бе Люис Хамилтън с 1:33.840 мин. На 0,056 сек зад него бе Шарл Льоклер, следван от Ландо Норис, Карлос Сайнц, Джордж Ръсел, Кевин Магнусен, Фернандо Алонсо, Ланс Строл. Топ 10 допълваха Юки Цунода и Верстапен. Нидерландският пилот направи още един бърз тур и записа трето време (+0,068 сек).

В зоната на изпадащите се намираха Естебан Окон, Нико Хюлкенберг, Валтери Ботас, Гуаню Жу и Серхио Перес. Мексиканският пилот успя да даде седмо време 2 минути преди края на SQ1, измествайки Франко Колапинто под чертата.

Колапинто излезе нагоре с 11-то време за сметка на съотборника си Алекс Албон. Оскар Пиастри записа седмо време. Албон изтърва болида си в последния си бърз опит и се завъртя на 360 градуса. Успя да продължи, но обиколката му бе провалена. Хюлкенберг в последния момент успя да се измъкне от изпадащите, където попадна Пиер Гасли. Французинът бе в бърз тур, даде 15-то време и върна Пиастри под чертата. Даденото по-рано времето на Оскар бе изтрито заради нарушение лимитите на трасето. Заедно с австралийския пилот на Макларън от SQ1 отпаднаха още Окон, Албон, Ботас и Жу. Льоклер пък даде най-доброто време в сесията в последните ѝ секунди.

Втората част от квалификацията за спринта стартира по същия начин като първия сегмент – с гуми медиум, но половината от пилотите изчакваха в началото на SQ2

Хамилтън попита дали не излиза твърде рано, въпреки че бе в опашка на изхода от питлейна. От Мерцедес му отговориха, че искат да избегнат трафика. Карлос Сайнц поведе с 1:33.274 мин пред Хамилтън и Льоклер. Четвърти се нареди Ръсел, следван от Норис, Магнусен, Колапинто и Хюлкенберг. Останалите 7 пилоти нямаха обиколка за време по-малко от 5 минути преди края на SQ2. Състезателите на Астън Мартин, Виза РБ и Гасли дори още не бяха излезли на пистата.

Верстапен записа второ време, само на 0,016 сек от постижението на Сайнц. И последните пилоти, класирали се за втория сегмент на квалификацията за спринта, се появиха на пистата около три минути преди карирания флаг. Гасли, Строл, Алонсо, Лоусън и Цунода още нямаха време.

„Имам сериозни проблеми с управлението“, обади се Верстапен на тима си по радиото.

Гасли не можа да мине над чертата, давайки 11-то време. Цунода излезе десети, измествайки Перес в зоната на отпадащите. Лоусън бе с 12-то постижение. Пилотите на Астън Мартин последни направиха бързи опити като Алонсо записа 12-то, а Строл – 15-то време. Така след SQ2 не продължиха състезателите на екипа от Силвърстоун, Перес, Лоусън и Гасли. Времената на Алонсо и Строл впоследствие бяха изтрити заради неспазени ограничения на пистата.

В последния сегмент от сесията за разпределение местата на грида за спринта Ръсел пръв излезе на пистата

В SQ3 вече се използват меки гуми. Ръсел бе последван от съотборника си Люис Хамилтън, който отново попита защо излиза толкова рано. Само Колапинто бе другият пилот на пистата освен състезателите на Мерцедес. Всички останали си останаха по боксовете.

Ръсел даде 1:32.845 мин. Хамилтън записа време, което бе с над половин секунда по-слабо от това на съотборника му. Колапинто се завъртя, успя да продължи, но бързият му тур пропадна. През това време на пистата започнаха да излизат и останалите пилоти. Сайнц даде второ време – на 0,244 сек от Ръсел. Норис го измести от тази позиция, след което тя бе заета от Льоклер. Чак Верстапен подобри постижението на Ръсел – с 0,012 сек.

Така пилотът на Ред Бул спечели първата позиция за спринта на COTA пред Ръсел и Льоклер. Норис зае четвъртото място пред Сайнц, Хюлкенберг, Хамилтън. Магнусен бе осми, следван от Цунода и Колапинто.