Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ред Бул с втора двойна победа за сезон 2024, Льоклер на подиума...

Ред Бул с втора двойна победа за сезон 2024, Льоклер на подиума с Верстапен и Перес

3868
0
Макс Верстапен, Шарл Льоклер, старт, Гран при на Саудитска Арабия, Джеда
снимка: Ред Бул Контент Пуул

Ред Бул спечели втора двойна победа за сезон 2024 във Формула 1. Макс Верстапен спечели Гран при на Саудитска Арабия пред съотборника си Серхио Перес. Трети остана Шарл Льоклер. Дебютантът Оливър Беърман пък се класира в точките в първата си надпревара в Гран при.

Вниманието и днес бе съсредоточено върху Ред Бул и случващото се там. Беше отбелязано, че президентът на Ферари Джон Елкан отскочи до екипа от Милтън Кийнс, където се видя с управляващия директор на компанията Оливер Минцлаф. Ръководителят на Скудерията в F1 Фредерик Васьор бе засечен отново да говори с техническия директор на Ред Бул Рейсинг Пиер Ваше. Хелмут Марко заяви (явно забраната да говори с медии бе вдигната), че остава в екипа, след като е говорил с Минцлаф, който от своя страна каза, че Макс Верстапен ще изпълни договора си. И двамата коментираха, че искат спокойствие в отбора, след което вниманието поне за малко се върна на пистата.

Температурата на въздуха бе 26 градуса, тази на пистата – 32 градуса в началото на Гран при на Саудитска Арабия. При излизането на пилотите на грида Ландо Норис едва не се удари в Юки Цунода

„Едва не катастрофирахме! Това е наказание. Мисля, че предното крило е наред“, каза Норис по радиото.

Стюардите отбелязаха случая за проверка за евентуално опасно пускане на японския пилот от тима му Виза РБ.

На стартовата решетка всички бяха с медиум с изключение на Оливър Беърман и Валтери Ботас, които сложиха софт. Фернандо Алонсо и Ланс Строл бяха с използвани медиуми. Пиер Гасли се обади, че има проблем със скоростната кутия.

На старта Верстапен поведе. Серхио Перес атакува Шарл Льоклер, Алонсо опита също да се включи в битката. В крайна сметка мексиканският пилот на Ред Бул отстъпи на съперника от Ферари. Алонсо остана четвърти. Позициите от пета до осма бяха заети от Оскар Пиастри, Норис, Ръсел и Хамилтън. Топ 10 допълваха Строл и Цунода, а 11-ти бе Оливър Беърман, който вече се опитваше да притисне пилота на Виза РБ. По-напред Пиастри задмина Алонсо за четвъртата позиция.

Ръсел се обади по радиото в началото на надпреварата, че според него Норис е направил фалстарт. На Гасли пък му казаха да се прибере в бокса, където отпадна. В четвъртата от общо 50 обиколки Перес изпревари Льоклер. В челото Верстапен бе избягал на над 2 секунди.

В края на шестия тур Ланс Строл катастрофира в последния сектор

Рейс контролът показа предупредителни жълти знамена. След това пусна на пистата кола за сигурност, защото крилото от Астън Мартин-а и останалите отломки от колата на канадския пилот трябваше да бъдат събрани.

Верстапен и Перес минаха през пита. Льоклер също, но се забави заради трафика в питлейна. Сложиха гуми хард. Доста от останалите пилоти също смениха гуми, на трасето останаха Норис, Хамилтън, Нико Хюлкенберг, Гуаню Жу (всичките с медиум). Норис водеше колоната пред Верстапен, Хамилтън, Перес, Льоклер, Пиастри, Алонсо (който се възмути от Ред Бул, тъй като едва не удари Перес в пита). Пилотите получиха съобщение, че на пистата е пуснато превозно средство, което да помогне за разчистването. Процедурата за такива случаи бе ревизирана след Гран при на Япония през 2022 г.

Гран при на Саудитска Арабия бе подновена в 10-ата обиколка. Беърман атакува Цунода и го изпревари при рестарта за 11-ото място. Пиастри опита да задмине Льоклер за пета позиция, но пилотът на Ферари се защити. В 13-ия тур Верстапен се върна начело и моментално дръпна почти 1,5 сек напред.

Рейс контролът разгледа предполагаеми фалстарт на Норис и реши, че няма да предприема действия срещу британския пилот. Междувременно Беърман вече бе десети, след като изпревари Жу. Перес получи 5 секунди санкция заради опасно пускане от бокса – за инцидента с Алонсо. Санкция бе наложена и на Кевин Магнусен за това, че удари Алекс Албон – 10 секунди.

В 17-ата обиколка Пиастри сбърка при опит да атакува Хамилтън. Имаше контакт и австралиецът излетя от пистата

Оскар бе получил инструкция, че пилотът на Мерцедес се бори с гумите медиум, с които бе от старта на състезанието. В челото Перес се върна на второто място, задминавайки Норис. Верстапен бе на почти 5,5 сек начело. Съотборникът му избяга веднага на Макларън-а на 1,2 сек, които за обиколка станаха близо 3 секунди.

В 21-ата обиколка Беърман взе деветата позиция от Нико Хюлкенберг след няколко опита. Младежът дори се оплака по радиото, Хаас-ът е много бавен. Редът в колоната бе Верстапен, Перес, Норис (без бокс), Льоклер, Хамилтън (без бокс), Пиастри, Алонсо, Ръсел, Беърман. Магнусен получи още 10 секунди наказание – за напускане на пистата и придобиване на предимства. Това означаваше общо 20 секунди санкция.

В 27-ата обиколка Льоклер на свой ред изпревари Норис и излезе трети. В 29-ата най-интересното в колоната бе битка между Магнусен, Естебан Окон и Цунода за 12-13-то място. В 35-ия тур Пиастри отново опита да изпревари Хамилтън и пак сбърка, излитайки за втори път от пистата.

Хамилтън влезе в пита най-накрая в 37-ата обиколка. Сложи софт за последните 13 обиколки и се върна девети в колоната. Норис също мина през бокса – в 38-ия тур. Имаше забавяне при спирането му, тъй като един от механиците не успя да сложи гумата от първия път. Ландо бе точно пред Хамилтън при излизането си. Начело Верстапен бе на 8,4 сек пред Перес. Мексиканският пилот на Ред Бул пък се движеше на над 12 секунди пред Льоклер. Четвърти бе Пиастри, следван от Алонсо, Ръсел, Беърман, Норис, Хамилтън, Жу. Рейс контролът отбеляза, че проверява поведението на Норис – за криволичене по правата. Ландо получи предупреждение.

Пет обиколки преди финала Верстапен водеше със 7,5 сек пред Перес

Серхио бе на 12,7 пред Льоклер. До края на надпреварата известно време Хамилтън опитваше да догони Норис. Пилотът на Макларън успя да избяга на достатъчна разлика, за да не позволява на пилота на Мерцедес да използва DRS.

В предпоследния тур Даниел Рикиардо се завъртя. Австралиецът бе 16-ти от 18 пилоти на трасето.

Верстапен и Перес финишираха необезпокоявани първи и втори. Льоклер взе третото място, който направи и най-бързата обиколка.