Макс Верстапен се изказа доста песимистично за шансовете си за успех в днешната Гран при на Белгия. Пилотът на Ред Бул не вярва, че дъждът ще му помогне срещу двамата пилоти на Макларън. Верстапен посочи, че автомобилът на британския тим „дори е по-силен на мокро, отколкото на сухо“ заради по-доброто пазене на гумите. Шарл Льоклер също не беше оптимист за темпото си на мокро трасе.
Вчера Верстапен спечели спринтовото състезание на пистата Спа. Пилотът на Ред Бул изпревари Оскар Пиастри на първото излизане на дългата права Кемъл. След това той успя да задържи австралиеца зад себе си благодарение на по-добрата си топ скорост.
От Ред Бул решиха да направят промени по болида на Верстапен преди квалификацията и да добавят повече притискане. Това обаче не помогна на нидерландеца, който остана четвърти в квалификацията. Това го накара да отпише първото място в днешната Гран при.
„Мисля, че реално погледнато трябва да се борим за третото място. Във всеки случай това важи при сухи условия“, сподели Верстапен.
Четирикратния световен шампион е един от най-силните пилоти на мокро. Но по време на миналия старт на Силвърстоун той караше с грешни крила, което му създаде големи затруднения. Въпреки това очакванията са той да се бори с двата болида на Макларън, ако пистата е мокра. Самият Верстапен обаче вярва, че Макларън има още по-голямо предимство на мокро
„Дъждът винаги може да предизвика известен хаос, но тогава Макларън обикновено има още по-голямо предимство. Така че P3 е най-високата постижима позиция. Това всъщност беше случаят в спринтовата надпревара. Te просто не успяха да ни изпреварят заради по-ниската топ скорост.“
Основното притеснение на Верстапен свързано със склонността на RB21 да прегрява и разрушава гумите за мокро време много по-бързо от MCL39. Това се отнася както за гумите за екстремно мокра писта, така и за интермедиите.
„Болидът на Макларън е дори по-силен на мокро, отколкото на сухо. В този случай прегряването е още по-голямо, особено при интермедията. Те наистина могат да контролират това.“
„Всеки път, когато сме карали в дъжд, не сме имали шанс за нещо повече. Това няма да се промени изведнъж. Те все още са на километри пред нас по отношение на управлението на гумите. Искам да кажа, че ако имаш това, на практика си почти непобедим.“
Ред Бул представи някои подобрения този уикенд. Но до момента те не успяват да подобрят направят RB21 по-предвидим и приятен за каране, както спомена Верстапен.
„Мисля, че те работят, но все още не ми дават баланса, който искам, за да атакувам някой завой. Тези проблеми си остават същите“, добави пилотът на Ред Бул.
Max arrivals: wet weather edition ☔️ #F1 || #BelgianGP 🇧🇪 pic.twitter.com/94aigF27lE
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) July 27, 2025
Шарл Льоклер също не е оптимист за днешното състезание, особено ако е на мокро. Пилотът на Ферари традиционно не се представя никак добре при такива условия, както се видя на Силвърстоун преди няколко седмици. Болидът на Скудерията също така има огромни проблеми на мокра и хлъзгава настилка, каквато се очаква да бъде тази на Спа.
„Не мисля, че [дъждът] е силна страна за нашия автомобил. Наистина се борим“, каз Льоклер.
„Но, въпреки това всеки уикенд е различен. Ще се поучим от миналото и ще видим какво е възможно днес. Ще мога да кажа как е положението само след първите няколко обиколки и ще видя къде сме. Но ще се опитам да гледам напред, преди да се огледам в огледалата“, добави пилотът на Ферари.
Charles is feeling good about his car set up and heading into the race from P3 💪#F1 #BelgianGP pic.twitter.com/H8bM0AXMQX
— Formula 1 (@F1) July 27, 2025














