Най-очевидната характеристика на Ред Бул RB21 е, че опитите на тима за настройването му понякога са успешни, а друг път не, посочи Макс Верстапен, след като спечели първата позиция за Гран при на Саудитска Арабия. По време на уикенда в Джеда Хелмут Марко заяви, че в тима вече не разчитали толкова на симулациите от фабриката.
„От началото на квалификацията се чувствах по-уверен. Направихме някои дребни промени в болида, но очевидно бяха достатъчни. Според мен това е най-очевидната характеристика на този автомобил: мъчим се да нацелим правилните настройки. Когато се получи, сме конкурентоспособни. Като не уцелим, е наистина трудно“, сподели Верстапен
„Тук по принцип е сложно, защото в някои от завоите доближаваш страшно много стената. Понякога се получава. Друг път не. Спирането за 22-ри завой е крайно неравно и дори не виждаш къде отиваш, докато взимаш кривата. Затова е толкова трудно да напаснеш всичко. В случая усилията ни очевидно бяха достатъчни. Но в Q3 определено се рискува повече“, каза още Верстапен=
Верстапен посочи още, че пистите в Бахрейн и Саудитска Арабия са много различни, което оказва влияние и върху поведението на гумите.
„Не казвам, че проблемите ни са решени. Но поне имах възможност да натисна повече при ограниченията, с които се борим в колата. Катастрофата (на Ландо Норис) за нас означаваше единствено, че трябва да сменим подхода си. Не бях напълно сигурен какво да правя. Накрая GP (Джанпиеро Ламбиазе, състезателният му инженер – б.р.) каза да сипем гориво за две обиколки. Първата я правим с използвани гуми, пит и след това с нови гуми. С повече гориво си по-бавен първия път. Но беше правилно решение“, допълни Верстапен.
Юки Цунода във втория Ред Бул RB21 обаче има друго изживяване
Японският пилот коментира, че колкото по-комфортен направи болида за себе си, толкова повече му бяга желаното време за обиколка. Освен това обясни, че автомобилът непрекъснато прави неща, които той не може да предвиди.
„От старт на старт се чувствам по-комфортно в болида. Сега въпросът е да отключа последните милисекунди или няколко десети. Вероятно опира до настройки, които може би никога не съм пробвал. Може би търся прекалено голям комфорт в автомобила. В първата тренировка на Сузука изобщо не ми бе удобно. За първи път сядах в болида, който бе и доста нервен, но всъщност времето за обиколка бе добро. Може би трябва да си извлека съответните изводи от това. Вероятно правя колата твърде комфортна и след това не успявам да постигна времето, което искам“, обясни Цунода.
„В този болид постоянно се случват неща, които не мога да предвидя. В последния си опит в Q3 имах момент, какъвто не бях преживявал досега. И винаги става, когато е важно да постигнеш добър тур, което е допълнително разочароващо. Колкото повече натисна нещо, толкова нови неща започват да се случват. На писта като тази (в Джеда) не искаш да натискаш на 100% още от свободните тренировки и в крайна сметка става трудно да градиш ритъм“, каза още Цунода
„Колко скорост пренасяш от първата петъчна сесия е базирано на това колко увереност имаш в болида си и какъв опит. В момента и двете са ми по по-малко, отколкото притежава съотборникът ми. В Q3, когато всяко излизане има толкова голямо значение, се случват някакви нови неща, точно когато се мъча да напасна всичко. Усещането не е от най-приятните, но ще продължа да натискам. Доближавам се все повече. Няма да бързам прекалено и ще си върша работата“, добави Цунода.
View this post on Instagram