Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен на полпозишън в Саудитска Арабия с 0,010 сек пред Пиастри, Норис...

Верстапен на полпозишън в Саудитска Арабия с 0,010 сек пред Пиастри, Норис катастрофира

5748
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен; снимка: Майкъл Потс

Макс Верстапен спечели първата позиция за Гран при на Саудитска Арабия. Пилотът на Ред Бул изпревари Оскар Пиастри с 0,010 сек. Трети остана Джордж Ръсел (Мерцедес). Ландо Норис с втория Макларън катастрофира в началото на Q3 и не записа време в края на квалификацията.

Температурата на пистата в Джеда падна до 38 градуса до началото на сесията за разпределение местата на стартовата решетка за петия кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2025 г. Тази на въздуха бе 29 градуса, а влажността бе 60%.

Борбата започна веднага с началото на първия квалификационен сегмент

Първите времена бяха на пилотите на Хаас като Оливър Беърман бе по-бърз от Естебан Окон. Ландо Норис пръв от фаворитите записа бърза обиколка – 1:28.026 мин. Шарл Льоклер бе на 0,526 сек с рекорден трети сектор. Люис Хамилтън излезе четвърти. Макс Верстапен и Юки Цунода станаха втори (+0,122 сек) и трети, веднага след което Оскар Пиастри оглави подреждането с 1:28.019. След това дойдоха опитите на състезателите на Мерцедес. Джордж Ръсел записа четвърто време, а на Андреа Кими Антонели му се наложи да прави маневри, за да избегне найлоново пликче на пистата.

Последни без времена останаха пилотите на Рейсинг Булс. Когато Исак Хаджар и Лиам Лоусън направиха бързи обиколки подреждането бе Норис (1:27.805), Пиастри, Верстапен, Ръсел, Цунода, Фернандо Алонсо, Льоклер, Антонели, Албон, Ланс Строл. Под чертата бяха Лоусън, Пиер Гасли, Хамилтън, Окон и Габриел Бортолето. Хаджар се обади по радиото, че е ударил стена в последния завой.

Хамилтън направи още една бърза обиколка и даде десето време. В Алпин едно от одеялата на гумите върху болида на Пиер Гасли се омота около колело. Френският пилот трябваше да спре, докато механиците успеят да го махнат. Антонели даде трето време с най-добър трети сектор, след което Верстапен излезе начело с 1:27.778 мин. Битката за продължаване в квалификацията продължаваше. Хамилтън се озова на ръба – 15-ти, с последния си опит отиде девети. Под чертата останаха Строл, Дуън, Нико Хюлкенберг, Окон и Габриел Бортолето, който изхвърча от пистата в края на Q1.

При излизането от боксовете в началото на Q2 Антонели едва не връхлетя върху единия Макларън

Първото време във втория квалификационен сегмент бе на Албон – 1:28.581 мин. След първите бързи серии Норис бе пръв с 1:27.481 мин. Верстапен бе на 0,048 сек от него. Пиастри зае третото място, следван от Ръсел, Льоклер, Цунода, Хамилтън. Топ 10 допълниха Карлос Сайнц, Антонели и Гасли. Албон изпадна от десетката заради анулиран тур за нарушение ограниченията на пистата. Лиам Лоусън единствен не бе записал време – също с изтрита обиколка за лимити на трасето. Заедно с него в зоната на изпадащите бяха Албон, Беърман, Хаджар и Алонсо.

Верстапен поиска от тима си внимателно да проверят болида му и по-точно планката под пода, защото каза, че е преминал доста грубо при излизането от четвърти и влизането в пети завой.

При последните опити Хамилтън отиде в зоната на изпадащите, измъкна се, бе върнат до десетата позиция, но остана на това място и премина в Q2. Финалният тур на Цунода извади Албон от последния квалификационен сегмент. Заедно с пилота на Уилямс не продължиха Лоусън, Алонсо, Хаджар и Беърман.

Температурата на пистата бе 37 градуса в началото на Q3. Пиастри започна пръв борбата в последния квалификационен сегмент

Австралийският пилот на Макларън записа 1:27.560 мин. В следващия момент Ландо Норис се удари и Q3 бе спряна веднага от рейс контрол.

„Добре съм“, обади се Норис по радиото и сам се нарече „идиот“.

Маршалите вдигнаха ударения Макларън и сесията бе рестартирана. Верстапен записа след 1:27.559 мин, което бе по-добро време от това на Пиастри с 1 хилядна от секундата. Нидерландецът каза на тима си, че има много ниско сцепление в първи завой. Сайнц бе трети.

Ръсел даде първо време след това – 1:27.407 мин. След това Пиастри бе по-бърз с 0,103 сек от пилота на Мерцедес. Верстапен сложи нов софт и при последния си опит изпревари Оскар с 0,010 сек. Ръсел остана трети, следван от Льоклер, Антонели, Сайнц, Хамилтън, Цунода, Гасли.