Макс Верстапен не крие мнението си за спринтовете във Формула 1, специалните церемонии преди състезание, твърде дългия календар и изобщо за всичко, което го дразни в спорта. Същевременно обаче пилотът на Ред Бул твърди, че разбира ръководството на Гран при. Верстапен заяви, че на мястото на шефовете на F1 би постъпвал по същия начин и не би слушал пилотите.
„Моята заплата не се е увеличила заради ръста в спорта. Напълно разбирам позицията на Формула 1. Тя може да се разглежда от две страни: бизнес и спорт. Наясно съм с тяхната гледна точка“, коментира трикратният световен шампион.
„Пилотите не са акционери, така че просто да правят каквото са решили. Аз бих сторил същото ако бях собственик. Не бих слушал пилотите ако е моят спорт. Бих направил каквото искам, но пък ако ми зададат въпрос, бих отговорил честно“, допълни Верстапен
Верстапен спечели третата си световна титла във Формула 1 през сезон 2023 и натрупа 575 точки в надпреварите през годината. Това означава, че ще трябва да плати огромна сума за супер лиценза си за 2024 г. – над 1,2 милиона евро. Малко след края на сезона той потвърди, че няма сам да си покрие таксата, но отново изрази възмущение от размера.
„За щастие отборът ще плати за супер лиценза. Но определено смятам, че трябва да има някакво нормално съотношение. Не мисля, че някой очакваше да направим такъв сезон и да спечелим толкова точки“, допълни Верстапен
Представянето на нидерландеца бе толкова доминиращо през сезон 2023, че съперници и наблюдатели очакват ситуацията в шампионата да остане същата и догодина.
„Единственото нещо, което може да спре доминацията му, са промените правилата за 2026 г.“, сподели и бившият F1 пилот Джони Хърбърт. „Ред Бул започва да усеща известен натиск от други отбори. Всички се доближават. Положителното за феновете е свършената от Макларън работа. Догодина доминацията може и да не е така ясно изразена, а на Макс да му се наложи да поработи за успеха.“
View this post on Instagram