Макс Верстапен ще плати значително по-ниска такса за суперлиценза си за 2025 г. Според информацията, нидерландецът ще спести около 300 000 евро заради по-малкия актив от точки, който записа през изминалата кампания. В същото време Ред Бул също ще плати по-малка такса, тъй като финишира трети при конструкторите.
Цената на суперлиценза включва основно плащане и допълнение. То зависи изцяло от броя на точките, които даденият пилот е натрупал през предходната година. Всяка една точка струва около 2 300 евро. Следователно колкото повече точки печелиш, толкова повече плащаш за лиценз.
Съвсем очаквано, Верстапен отново ще плати най-високата такса за суперлиценз за 2025 г. Тя обаче ще бъде по-ниска в сравнение с миналата година. Тогава 27-годишният пилот спечели 19 победи и събра рекорден актив от 575 точки. Затова той трябваше да плати 1.3 млн. евро за този пропуск.
Тази година Верстапен отново спечели световната титла. Пилотът на Ред Бул обаче записа по-малък актив от точки- 437. Следователно таксата, която трябва да плати за следващата година възлиза на 1 млн. евро. Разбира се, по принцип тази такса се заплаща от отбора, така че нидерландецът едва ли ще трябва да има някакви притеснения
Вторият най-скъп суперлиценз е на Ландо Норис. Състезателят на Макларън ще трябва да плати 876 000 евро. Това е почти двойно повече, отколкото през миналата година. Това се дължи заради по-големия актив, събран от Норис през този сезон. Британецът спечели общо четири старта, включително този в Абу Даби.
Третото място в шампионата беше заето от Шарл Льоклер. Звездата на Ферари ще трябва да плати близо 835 000 евро. Следващите две места в класацията са заети от Оскар Пиастри и Карлос Сайнц, които ще платят близо 690 000 евро. Същевременно новобранци като Джак Дуън, Андреа Кими Антонели и Габриел Бортолето ще дължат само стандартната такса за суперлиценз, която е 11 453 евро. Австралиецът се включи в Гран при на Абу Даби, но не спечели точки.
Пилот | точки за сезон 2024 | такса за суперлиценз |
Макс Верстапен | 437 | € 1,021,964 |
Ландо Норис | 374 | € 876,204 |
Шарл Льоклер | 356 | € 834,648 |
Оскар Пиастри | 292 | € 686,715 |
Карлос Сайнц | 290 | € 682,066 |
Джордж Ръсел | 245 | € 577,979 |
Люис Хамилтън | 223 | € 527,103 |
Серхио Перес | 152 | € 362,936 |
Фернандо Алонсо | 70 | € 173,307 |
Пиер Гасли | 42 | € 108,579 |
Нико Хюлкенберг | 41 | € 106,267 |
Юки Цунода | 30 | € 80,829 |
Ланс Строл | 24 | € 66,954 |
Естебан Окон | 23 | € 64,641 |
Александър Албон | 12 | € 39,203 |
Оливър Беърман | 7 | € 27,640 |
Франко Колапинто | 5 | € 23,015 |
Лиам Лоусън | 4 | € 20,703 |
Габриел Бортолето | € 11,453 | |
Андреа Кими Антонели | € 11,453 | |
Джак Дуън | 0 | € 11,453 |
Междувременно Ред Бул ще плати по-ниска такса за лиценз в сравнение с 2023 г. Тимът от Милтън Кийнс финишира трети при конструкторите и събра по-малък актив от точки- 589. Това спестява на екипа близо $2.7 млн. Най-високата такса ще плати новият шампион при конструкторите Макларън- $6.115 млн. На второ място е Ферари- $5.113 млн. Съвсем логично, най-ниската такса ще бъде платена от Заубер. Отборът от Хинвил събра актив от само 4 точки, които бяха спечелени от вече напусналия пилот Гуаню Жу в Катар
Отбор | Точки | Основна такса | Такса за спечелени точки | Обща сума | Такса, платена за 2023 г. |
---|---|---|---|---|---|
Макларън | 666 | $680,203 | $8,161 | $6,115,429 | $2,643,487 |
Ферари | 652 | $680,203 | $6,799 | $5,113,151 | $3,327,287 |
Ред Бул | 589 | $680,203 | $6,799 | $4,684,814 | $7,445,817 |
Мерцедес | 468 | $680,203 | $6,799 | $3,862,135 | $3,347,012 |
Астън Мартин | 94 | $680,203 | $6,799 | $1,319,309 | $2,498,837 |
Алпин | 65 | $680,203 | $6,799 | $1,122,138 | $1,446,837 |
Хаас | 58 | $680,203 | $6,799 | $1,074,545 | $736,737 |
Виза РБ | 46 | $680,203 | $6,799 | $992,957 | $822,212 |
Уилямс | 17 | $680,203 | $6,799 | $795,786 | $841,937 |
Заубер | 4 | $680,203 | $6,799 | $707,399 | $763,037 |
Ред Бул има още едно преимущество от завършването на трето място при конструкторите. Отборът ще разполага с повече часове, които да прекара във въздушния тунел. В същото време Макларън и Ферари са най-ощетени от този показател, докато най-облагодетелствани са Уилямс и Заубер.
Making their mark 🧡 Papaya on top!#F1 #AbuDhabiGP pic.twitter.com/qpfNvU9BEM
— Formula 1 (@F1) December 8, 2024
Кристиан Хорнер призна по време на уикенда в Абу Даби, че вижда някои положителни страни от това предимство на правилата, което компенсира факта, че неговият отбор не стана шампион при конструкторите.
„Трудно е, защото имаме най-голямата промяна в правилника вероятно от 50 или 60 години насам в историята на спорта“, каза Хорнер. „С оглед на това не ни харесва да завършим трети в шампионата. От друга страна, допълнителното време в аеродинамичния тунел, което идва с това, е единственият плюс в година, в която има толкова драматична промяна в регулациите.“
Waving goodbye to the 2024 season 👋
Is anyone else feeling a bit lost today? 🥺#F1 || #AbuDhabiGP 🇦🇪 pic.twitter.com/TqRR6bg8xt
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) December 9, 2024