Макс Верстапен отпадна от Гран при на Япония вследствие на катастрофа, която претърпя след старта на състезанието. Инцидентът бе между него и Шарл Льоклер. Двете Ферари-та се забавиха при потеглянето, което позволи на съперниците им от Мерцедес и Верстапен да се борят за по-предни позиции.
При удара Верстапен се завъртя и потъна назад в колоната. Той продължи да кара още известно време, но в крайна сметка отборът му го прибра в бокса.
Very unfortunate that after a great start I got hit. We had too much damage to continue. A real pity for all fans supporting us, especially here at Suzuka ? #JapaneseGP ?? pic.twitter.com/eaGkeNdE1s
— Max Verstappen (@Max33Verstappen) October 13, 2019
„Веднъж направих добър старт… После стоях от външната страна. Смятах, че съм вече трети, когато във втори завой Шарл внезапно удари колата ми. Аз не смятам, че можех да направя нещо в тази ситуация. Всички знаят колко аеропритискане се губи, когато си зад друг болид, така че това не е извинение. А и според мен е достатъчно опитен, за да го знае
„Цялата ми кола бе потрошена след това. Просто отстрани имаше дупки. И [стюардите] разследват, но след състезанието.“
„Какво още трябва да направи, за да го накажат? Обичам твърдото каране, но не мисля, че това бе такова. Според мен бе просто безотговорно управление“, заяви Верстапен.
Стюардите първоначално постановиха, че няма да има последствия заради инцидента. След това го разгледаха наново и обявиха, че ще разследват след финала на надпреварата.
⏪ to Lap 1
The collision between Verstappen and Leclerc is now under investigation by race stewards#JapaneseGP ?? #F1 pic.twitter.com/Vebw6blQOn
— Formula 1 (@F1) October 13, 2019
Самият Льоклер обясни, че се е ударил в пилота на Ред Бул заради нестабилност на колата си.
„Трябва да проверя какво точно стана, особено от външната страна. Но от моя гледна точка бе просто сложна ситуация. Днес най-големият ни проблем бе стартирането – то ни върна назад“, допълни той.
Макс обаче бе недоволен и от решението на стюардите относно Себастиан Фетел, след като постановиха, че немският пилот на Скудерията не е направил фалстарт.
„Само вижте видеото от потеглянето на Себ още веднъж. Той мръдна и спря, а правилото е, че не може да мърдаш. Според стюардите обаче нямало проблем, тъй като не е спечелил предимство. Наистина не разбирам какво стана с регулациите днес“, допълни Верстапен.
LAP 15/53
Max’s race is over ❌#JapaneseGP ?? #F1 pic.twitter.com/6GZzi3N30l
— Formula 1 (@F1) October 13, 2019