Иван Тенчев, Ред Бул Ринг. Макс Верстапен отхвърли твърденията, че последните промени в Ред Бул RB18 са направени, за да му е по-удобна колата и да отговаря по-добре на неговия стил на каране. Световният шампион за миналия сезон спечели днес следобед спринта на пистата Ред Бул Ринг, а с това и първата позиция за Гран при на Австрия.
MAX WINS!!! 🏆
Leclerc crosses the line second, Sainz takes third#AustrianGP #F1Sprint pic.twitter.com/bTmIPdMLq7
— Formula 1 (@F1) July 9, 2022
„Мисля, че най-важното е колата да става все по-бърза и последните промени не се правят, за да ми е по-лесно или нещо подобно“, заяви Верстапен след успеха си в спринта
„Ние чудесно знаем какви са проблемите ни и се опитваме да ги решаваме. Това няма нищо общо със стила на каране. Колата ни например бе доста по-тежка и част от промените бяха насочени към това да я олекотим.“
Sprint King 👑 #F1Sprint 🇦🇹 pic.twitter.com/bGnKCpkuZl
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) July 9, 2022
Повод за този тип коментари даде съотборникът на Макс Серхио Перес, който заяви, че след последните промени „колата се е отдалечила от него“. Днес обаче мексиканският пилот заяви, че се е чувствал отново доста добре, след като от 13-та позиция на старта завърши пети.
P13 ⏩ P5 🚀 A trademark @SChecoPerez charge 🔥 pic.twitter.com/ZDvtQooPNY
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) July 9, 2022
Верстапен коментира още, че Гран при надпреварата изобщо няма да е лека. Според него всичко ще се реши в най-голяма степен от използването на гумите
„Утре ще е наистина трудно състезание, защото разликите са много малки. Всичко ще зависи от работата с гумите, от запазването на кондицията им, добрия старт и първите обиколки, температурите“, обясни Верстапен. „Надявам се да направим отново добър старт и да контролираме нещата, но наистина сме много близко.“
Нидерландецът каза още, че изобщо не са обмисляли старт с меки гуми днес. В Ред Бул в голяма степен са били наясно с работата на медиум, а сега имат още важна информация за това как работи средната по твърдост смес.