Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен: Да крещя с нищо няма да помогне. И не може всички...

Верстапен: Да крещя с нищо няма да помогне. И не може всички проблеми да са заради аеротунела

6076
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен се надява през уикенда за Гран при на Саудитска Арабия да се състезава поне с пилотите на Ферари и Мерцедес, заяви самият той. Нидерландският състезател на Ред Бул коментира в навечерието на уикенда в Джеда, че не може всички проблеми да се дължат на аеродинамичния тунел, използван от тима му. Тръбата често е споменавана от Кристиан Хорнер и Хелмут Марко, които я наричат от години „реликва от времето на Студената война“. Хорнер неколкократно обясни, че има разлика между данните от симулациите (включително тези в аеротунела) и информацията на писта.

„Мога да почна да крещя и да се карам, но това с нищо няма да помогне. Надявам се тук, в Джеда да се състезаваме поне с Ферари и Мерцедес“, посочи Верстапен

„После трябва да имаме нови неща, които да осигурят по-добър баланс. Но трябва да изчакаме, за да видим колко големи стъпки можем да направим. А и другите не стоят на едно място, разбира се“

„Напускане на тима? Всички говорят за това – освен мен. Хората искат да пишат за нещо. Аз само се фокусирам върху колата. Според мен всеки пилот иска да е в най-бързия автомобил. Това е нещо напълно нормално. Но ако нещата не вървят добре, не трябва да хукваш да бягаш веднага. Вършим всичко възможно, за да станем по-конкурентоспособни“, добави Верстапен.

„Разбира се, не сме напълно доволни от ситуацията и се трудим по новия аеродинамичен тунел. Отнема време, но бяхме наясно с това и преди. Не е нещо ново, с което сме се сблъскали този сезон.

„Още през 2023 г. видяхме, че определени неща не могат да се засекат в аеротунела. Отборът има опит с това и знае в каква посока да се развива. Нещата се получаваха през 2022 и 2023 г. През 2021-ва също имахме добра кола при различни правила. Затова не бих отдал всичко на проблеми с аеродинамичния тунел“, посочи Верстапен и каза също така, че не се притеснява за работата, която се върши в тръбата по проекта за 2026 г.

Междувременно се говори, че Ред Бул може да има сериозно количество новости за RB21 този уикенд в Саудитска Арабия. Става дума за промяна в централната част на пода и промени в кутиите за радиаторите. Целта е ново разпределение на аеропритискането и това на теглото. По-късно днес ще бъде съобщено какво ново имат екипите за уикенда в Джеда.

Главният изпълнителен директор и отговарящ за глобалните проекти на компанията Ред Бул Оливер Минцлаф е в Саудитска Арабия в момента. Днес той бе заснет да разговаря с Хорнер.