Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен: Можем да решим проблемите на RB20, без да правим компромис с...

Верстапен: Можем да решим проблемите на RB20, без да правим компромис с други аеродинамични характеристики

2750
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен, снимка Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен коментира слабостите на RB20. Пилотът на Ред Бул е убеден, че инженерите на тима могат да разрешат проблемите на болида при движение по бордюрите, без да правят компромис с други аеродинамични характеристики.

Тази година Ред Бул използва RB20. Това е автомобил, който е равностоен на своите предшественици. RB20 разполага с невероятна аеродинамична ефективност и отлична топ скорост. Колата на тима също така пази много добре гумите и е конкурентна на всякакъв тип писти.

Болидът на Ред Бул има и своите недостатъци. Те са свързани с преминаването през неравности и високи бордюри. Този проблем беше най-ясно изразен в Монако. Тогава Ред Бул изоставаше от Макларън и Ферари и дори нямаше представител в топ 5

Миналия уикенд се проведе Гран при на Канада. Очакванията бяха Ред Бул отново да се бори заради характеристиките на пистата Жил Вилньов. Трасето край Монреал е известно със своите високи бордюри и неравности. Тази година обаче на пистата има нов асфалт, който помогна за премахването на голяма част от бабуните.

Ред Бул спечели Гран при на Канада въпреки опасенията на мнозина специалисти. Отличното каране на Верстапен и по-добрата стратегия помогна на екипа да се пребори с Макларън и да запише трети пореден успех на пистата Жил Вилньов.

Верстапен нямаше сериозни трудности с колата в Канада. Въпреки това той е категоричен, че инженерите на Ред Бул могат да намерят решение на проблемите на RB20 при преминаване върху неравности и високи бордюри.

„Можем да решим проблемите на RB20, без да правим компромис с други аеродинамични характеристики. В състезанието беше малко по-добре, тъй като не карах по бордюрите заради дъжда“, сподели Верстапен.

„Знам, че това е слабост от много време. Също така знам, че работим по нея, за да се опитаме да я поправим. Наистина чувствам, че това е доста голямо ограничение в представянето ни в момента.“

„След това, разбира се, очаквам с нетърпение и някои писти, на които може би наистина няма нужда да преминаване през твърде много бордюри или твърде много неравности“, добави пилотът на Ред Бул.

Същевременно Кристиан Хорнер се съгласи с Верстапен след състезанието. Ръководителят на Ред Бул че на пистата в Монреал са били показани някои подобрения в този аспект спрямо Монако. Хорнер разкри как Верстапен не е отстъпвал на съперниците си в последния шикан на пистата, където карането по бордюрите е от съществено значение за времето за обиколка

„Всичко това трябва да работи в тандем. Трябва да натискате аеродинамичната платформа на автомобила, но също така искате той да се движи по бордюрите.“

„Беше доста окуражаващо, че третият сектор конкурентен, дори и при твърдостта на автомобила, който се клатушкаше в последния шикан“, обясни шефът на Ред Бул.

Очакванията са Ред Бул да изпитва затруднения на писти като Сингапур и Лас Вегас. Тимът от Милтън Кийс е фаворит за победата в следващите няколко европейски трасета, на които няма толкова високи бордюри и големи неравности.