Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен начело до обяд в първия тест ден, Ферари ще отстрани вдлъбнатината...

Верстапен начело до обяд в първия тест ден, Ферари ще отстрани вдлъбнатината на носа

6773
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен; снимка: Майкъл Потс

Макс Верстапен (Ред Бул) бе най-бърз до обяд в първия ден от предсезонния тест на отборите от Формула 1. Втори, на 0,294 сек, остана Карлос Сайнц с Ферари. Трети бе Алекс Албон (Уилямс), който бе на 0,712 сек.

Предсезонните тренировки бяха преместени от обичайната си локация в Барселона на пистата Сахир заради по-добрите метеорологични условия. Пясъчни бури могат да са проблем – миналата седмица точно поради тази причина последният ден от тренировките на отборите от Формула 3 бе съкратен. За трите дни изпитания на F1 екипите не се очаква да има такива бури. Температурите ще са от 19 до 26-27 градуса.

Преди началото на сесията Хаас направи кратко представяне на реалния VF-23. След това всички пилоти и коли бяха събрани на стартовата решетка за обща снимка преди старта на сезон 2023. Камерите уловиха Люис Хамилтън да наднича в Ред Бул RB19, за който това бе първа поява в публичното пространство. Тимът от Милтън Кийнс направи в началото на февруари представяне, което бе само на оцветяването и новото партньорство с Форд. Шейкдаунът бе при закрити врати. Така RB19 за първи път излезе на бял свят днес в Бахрейн.

Сесията бе спряна броени минути след старта си. Фелипе Другович спря на четвърти завой и бе необходимо малко време, докато Астън Мартин-ът бъде прибран в бокса

През останалата част от сутрешната сесия нямаше сериозни проблеми.

Ферари обърна внимание на въпроса с вдлъбнатината на носа, която бе забелязана по време на тренировките и моментално предизвика въпроси. От Скудерията коментираха за Скай Спортс F1, че тя буквално не трябва да е там. Ставало дума за поддържащ компонент, за който не стана съвсем ясно дали не работел както трябва или не бил монтиран. Отборът обаче ще отстрани проблема още за следобедната тренировка на Сахир.

Антъни Дейвидсън пък коментира, че при настоящите технологии отборите научават много повече от изпитанията в симулаторите, отколкото от реалните тестове на писта. Той обясни, че тези съоръжения служат основно на екипите и не толкова за тренировка на пилотите. Използват се за търсене на основни настройки, посока на развитие, изпитание на нови елементи и т.н. В симулаторите се покрива такова количество работа, каквото буквално е невъзможно да се свърши на писта.

Карлос Сайнц бе начело в подреждането през голяма част от тренировката. Около 40 минути преди обедната почивка начело излезе Макс Верстапен

Двукратният световен шампион ще кара новия RB19 през целия ден днес и утре следобед. Той оглави класирането с 1:32.959 мин.

В самия край на сутрешния тест имаше тест на системата за виртуален сейфти кар.