Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен не подкрепя идеята за преминаване към активна аеродинамика през 2026-та

Верстапен не подкрепя идеята за преминаване към активна аеродинамика през 2026-та

2043
0
Макс Верстапен, Ред Бул
Макс Верстапен, снимка Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен не подкрепя идеята за преминаване към активна аеродинамика през 2026-та. Пилотът на Ред Бул не вярва, че насочването в такава посока ще бъде правилно за спорта. Според Верстапен фокусът на F1 трябва да бъде насочен върху намаляването на теглото на автомобилите.

ФИА и F1 продължава да полагат усилия за финализиране на новите технически правила за шаситата, които влизат в сила от 2026 г. Плановете са болидите да използват активна аеродинамика. Идеята на това нещо е крилата на автомобила да могат да работят в конфигурация с високо притискане в завоите, за да помогнат за осигуряване на повече сцепление. После те трябва да преминат в конфигурация с ниско съпротивление на правите, за да улеснят постигането на максимална скорост.

По-рано тази седмица стана ясно, че е имало някои тревожни резултати от симулаторите на някои отбори. Те са накарали да се преосмисли как ще работят активните аеродинамични елементи върху новото поколение болиди

Първоначалните проучвания бяха насочени към това задното крило да бъде подвижен елемент. Сега обаче става ясно, че предното крило също ще трябва да се регулира по причини, свързани с аеродинамичния баланс.

Този ход бе предизвикан от видяното в симулаторите. Те показаха, че има голям риск от завъртане на автомобилите, особено когато задното крило е в режим на ниско съпротивление.

Междувременно Верстапен изказа мнението си относно новото поколение F1 болиди. Според него спортът върви в грешна посока, преследвайки сложни елементи като активното аеродинамично притискане. Пилотът на Ред Бул вярва, че по-големи подобрения биха могли да настъпят при сериозно намаляване на теглото на автомобилите.

„Не съм сигурен дали трябва да се насочим в тази посока, но в момента изглежда така. Надявам се, че ще успеем да оптимизираме всички тези неща“, коментира Верстапен.

„За мен е по-важно просто да се опитаме да се преборим с теглото на автомобилите. Трябва да оптимизираме точно това, вместо всички тези инструменти и трикове да помогнем на изпреварването или следването. Трябва да има различни начини да се направи това нещо.“

Подвижният аеродинамичен елемент е от съществено значение за новото поколение F1 болиди. Техният дизайн трябва да компенсира уникалните характеристики на новите силови агрегати. При тях разпределение между двигателя с вътрешно горене и батерията е 50/50. Това може да означава, че мощността ще бъде по-ниска и може да свърши в края на някои дълги прави

ФИА иска крилата да работят в конфигурация с високо съпротивление в завоите. Така те ще подпомогнат създаването на повече притискаща сила. После трябва да преминават към ниско съпротивление при движение на правите.

„Заради регламента за двигателите, който въведоха, един вид трябва да направят това нещо, за да се генерира повече максимална скорост, при която батерията спира да се разгръща и други неща.“

„Това нещо ще работи малко по-добре на някои писти, а на някои писти вероятно положението ще бъде малко на ръба. Разбира се, хората ще се опитат да се противопоставят на моите аргументи. Предполагам, че така или иначе ще разберем това през 2026-та“, завърши Макс Верстапен.

 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Публикация, споделена от Max Verstappen (@maxverstappen1)

Карлос Сайнц подкрепи скептицизма на Верстапен относно активната аеродинамика, която трябва да се използва през сезон 2026. Пилотът на Ферари е на мнение, че така нещата ще изглеждат прекалено сложни.

„Всичко това е следствие от правилата за двигателите. Ако имате много повече енергия, поискана от електрическия задвижващ агрегат, ще трябва да имате активна аеродинамика, за да компенсирате това нещо“, каза Сайнц.

„И тук всичко започва да се обърква. Трябва да знаете как можете да го направите, за да помогнете на автомобила да се движи по-бързо по правата и да прекарва по-малко време на пълна газ.“

„Несправедливо да критикуваме или да подкрепяме промяната в регламента, без дори да сме я изпробвали. В същото време тя е привлякла в спорта големи производители като Ауди. Заради това смятам, че всичко това което трябва да бъде оценено и поставено в контекст“, добави пилотът на Ферари.

Подобно на Верстапен, Сайнц също се съгласи, че теглото на автомобила трябва да бъде един от факторите, които са приоритет при подобряването на нещата. Испанецът също така призова за връщане на активното окачване в F1

„Моето лично мнение е, че тези автомобили сега вероятно са прекалено големи и прекалено тежки“, обясни Сайнц.

„Ако трябва да променя нещо за утрешния ден, то ще бъде именно това. После се сещам за окачването. То се превръща в голяма тема за разговор на много писти и за това колко натоварващо може да бъде за пилота.“

„Ако трябва да поискам нещо от ФИА за 2026-та, като имаме активно аеро притискане, защо не и активно окачване, за да защитим гърба и да защитим собственото си здраве и безопасността на някои писти?“

„Ясно е, че в момента изискваме прекалено много неща от пистите, трасетата и организациите, за да променим много малки неравности, които преди дори не усещахме с автомобила от 2021-ва. Сега просто можем да се завъртим или да имаме доста голям инцидент заради тези ситуации“, заключи Карлос Сайнц.