Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен: Невинаги е важно да спечелиш 20 състезания в един сезон

Верстапен: Невинаги е важно да спечелиш 20 състезания в един сезон

1066
0
Макс Верстапен, Ред Бул
Макс Верстапен, снимка ФИА

Макс Верстапен коментира невероятното си представяне през сезон 2023 в F1. Пилотът на Ред Бул не вярва, че може да подобри повечето от постиженията, които записа тази година. Верстапен също така каза, че „не е толкова важно да спечелиш 20 състезания в един сезон“ и че ще се радва, ако догодина спечели 10 състезания.

Тази година Верстапен записа най-силния сезон в цялата си кариера. 26-годишният състезател постави множество рекорди, които може би никога няма да бъдат подобрени. Тук се включват включително най-много победи в състезанията за един сезон (19) и най-висок процент на успехи (86,36%). Така той подобри 71-годишния рекорд на Алберто Аскари. Верстапен също така подобри рекорда за най-много последователни победи в състезанията (10) и най-много обиколки начело за един сезон (1003)

Разбира се, нидерландецът е по-загрижен за цялостната картина на шампионата, отколкото за индивидуалните победи в състезанията. Все пак той не крие, че продължава да е гладен за успехи.

„Реално погледнато, не може да бъде много по-добре от това, което постигнахме“, сподели Верстапен. „Невинаги е важно да спечелиш 20 състезания в един сезон. Ако това означава, че догодина сме подобрили автомобила и можем отново да се борим за такова нещо, добре. Но ако спечеля само 10 състезания, това също ще бъде добър резултат.“

„Конкуренцията около нас (тази година) беше горе-долу такава – един уикенд този отбор, а след това друга седмица – друг отбор. Очаквам, че догодина всички ще са разучили много повече тези нови правила и че, естествено, полето ще бъде доста по-близко“, каза още пилотът на Ред Бул.

RB19 беше наистина изключителен автомобил, който ще остане в историята на F1 като един от най-доминиращите дизайни в състезанията от Гран при. Малко вероятно е някой отбор да успее да повтори успеха му в краткосрочно и дългосрочно бъдеще.

Разбира се, инженерният отдел на Ред Бул, ръководен от Ейдриън Нюи, ще се постарае да направи всичко възможно, за да произведе автомобил, който да бъде поне толкова добър, колкото предшественика си. Очакванията са догодина Ред Бул да направи още няколко промени в своята кола

„Може да се говори за проценти или каквото и да е друго. Все пак винаги има неща, които можем да направим по-добре. Знаем това нещо“, обясни Верстапен.

„Разбира се, автомобилът ни беше много, много доминиращ. Видяхме и няколко, да кажем, слабости в колата. Затова смятам, че можем да се справим по-добре и да работим върху това през следващата година“, завърши Макс Верстапен.

Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер очаква някои отбори да окажат повече съпротива през 2024 г. Повишаването на представянето обаче няма да е достатъчно, ако няма достатъчно постоянство. Именно това бе един от най-големите козове на RB19 тази година. Колата на „Червените бикове“ бе конкурента на всякакви типове трасета и изпитваше сериозни затруднения само в Сингапур.

„Нещото, което ни изненада, беше, че успяхме да останем доста постоянни“, каза Хорнер.

„На различни етапи от годината имаше различни автомобили и различни отбори, които се появяваха зад нас. Астън Мартин започна сезона много силно, Макларън завърши сезона много силно. От Ферари бяха близо в определени състезания, както и Мерцедес.“

„Всичко се движеше доста бързо. Единственото нещо, което можехме да контролираме, беше собственото ни представяне и постоянството, което постигнахме“, продължи шефът на Ред Бул. „Разбира се, в този спорт винаги се учиш. Знам, че полето ще се компресира заради тези стабилни регулации. Видяхме това в различни моменти през изминалата година. Ние трябва да се подобряваме, да продължаваме да се развиваме. Смятам, че всички аспекти на нашия RB19 се разглеждат много добре, за да може да се развие по-добре RB20.“

„Надявам се, че това ще го направи още по-силен. Сигурен, че точно към това ще се стремят да направят нашите конкуренти“, завърши Кристиан Хорнер.