Макс Верстапен омаловажи ролята на Ейдриан Нюи в Ред Бул, обяснявайки, че външните хора не разбират колко се е променила ролята на конструктора през почти двете десетилетия, откакто е в Милтън Кийнс.
„Ейдриан е бил невероятно важен за успеха на Ред Бул, когато е започнал да работи в отбора. Мисля, че през годините ролята му се е променила малко. Според мен много хора не разбират какво всъщност правеше. Не бих казал, че Нюи не вършеше нищо, но ролята му се промени“, заяви Верстапен в навечерието на уикенда за Гран при на Маями
„Много добри хора дойдоха в тима, което подсили целия (технически) департамент. Разбира се, предпочитах той да остане, защото винаги можеш да разчиташ на опита му. Страхотен човек, с когото да поговориш. Много умен, като освен това разговаря с пилота и след това влага чутото в колата. Но аз имам доверие и на техническия тим, който не е Ейдриан“, продължи Верстапен.
„Този екип е много, много силен и те показаха през последните няколко години колко конкурентоспособна е колата ни. Така че отстрани всичко изглежда много драматично, но ако знаехте какво всъщност се случва вътре в отбора, щяхте да разберете, че не е толкова драматично, колкото изглежда“, допълни Верстапен.
„Всичко това щеше да е малко неочаквано преди няколко години. Но мисля също така, че е важно да се запази спокойствие и да се фокусираш върху работата си. Да знаеш с кого се трудиш и да се чувстваш комфортно с това. В крайна сметка ни е необходима най-бързата кола. Това винаги е било моето изискване“, каза още Верстапен.
Последното изявление вероятно се отнася за Пиер Ваше. Твърди се, че Макс Верстапен се разбира много добре с техническия директор на Ред Бул.
„Ние и имаме най-бързата кола през последните години. Както и много силен технически екип, който работи в отбора отдавна. Така че всичко ще си продължи както досега. Мисля, че хората – особено в пресата – в момента измислят много неща, защото не знаят как работят правилата в тима ни. Както вече споменах, предпочитах да остане заради това какъв човек е, заради знанията му. Но се доверявам на хората, които са в екипа.“
„Не мисля, че е необходимо да убеждавам когото и да е (да остава), защото ако някой е решил да си тръгне, то ще го стори. Това написах и на Ейдриан. Ние си говорим, нали разбирате. Не спираш да говориш изведнъж с някого. Но ако смяташ, че решението ти е правилно за теб и за семейството ти, ако търсиш ново предизвикателство или каквото и да е, трябва да го направиш. Формула 1 е аквариум с акули. Всеки мисли сам за себе си. Наясно съм с това, не съм глупав“, добави Верстапен.
Пилотът добави, че в Ред Бул всички се уважавали и според него затова на практика т.нар. gardening leave на Нюи бил елиминиран. Говори се обаче, че в самия отбор има недоволни от това хора. Не е ясно как английският конструктор успя да постигне по-ранното си освобождаване. Когато си тръгне окончателно през пролетта догодина обаче, той ще е абсолютно свободен, докато според условията на договора му щеше да има възможност – ако иска – да работи за друг F1 тим чак от 2027 г.
Нюи освен това, макар и да не е пряко служител на Ред Бул Рейсинг, получава една от най-високите заплати от отбора. Последният му договор бе за повече от два пъти по-високо възнаграждение от това на Кристиан Хорнер. Шефът на тима взима около $8 млн., Нюи – над $18 млн. Единствено Верстапен е с по-висока заплата от тази на конструктора. Възнаграждението на Серхио Перес е $10 млн.
View this post on Instagram