Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен отрича да е имало отборни заповеди: Сам си го изпреварих

Верстапен отрича да е имало отборни заповеди: Сам си го изпреварих

4431
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен, снимка: Пирели

Макс Верстапен спечели убедително състезанието за Гран при на Азербайджан. Нидерландецът бе трети на решетката и направи много добър старт, но бе блокиран от стартиралите пред него Перес и Льоклер. В първите обиколки той се бори с Льоклер като бе по-бърз от пилота на Ферари, но въпреки това не можа да направи изпреварваща маневра.

Двамата размениха позициите си, когато по време на виртуална кола за сигурност Льоклер спря за нови гуми, а Верстапен реши да остане на трасето. Малко по-късно той изпревари и съотборника си и поведе надпреварата. Перес бе по-бавен на този етап и инженерът му го предупреди да не се бори с Макс. Верстапен обаче отрече да е имало отборни заповеди. Впоследствие Льоклер отпадна заради повреда на двигателя, а нидерландецът спечели с над 20 секунди преднина.

„Още от началото имах много добра скорост. Като за начало стартът ми бе много добър, но нямаше къде да отида. След това опитах да изпреваря Шарл, но ми липсваше максималната скорост, нужна за да атакувам. После успях да съхраня гумите си много добре.“

„Нищо не казаха нито на мен, нито на него [Перес] за това да ме пропусне. Аз сам си го изпреварих.“

Верстапен също така предупреди, че от отбора трябва да останат фокусирани и да не позволяват отпадания като тези на Ферари. Той напомни, че от Ред Бул също загубиха точки по този начин в началото на сезона, защото цялата преднина от 80 точки, която има тимът в момента, може да бъде преобърната.

След като води в първите 15 тура от надпреварата, Серхио Перес завърши втори с голямо изоставане зад съотборника си. Въпреки двойната победа на отбора си, той бе много разочарован от резултата. Чеко обясни какво е довело до загубата му на скорост:

„Темпото ми наистина спадна след като охлаждането по време на виртуалната кола за сигурност. Това бе трудно и наистина мисля, че това ми попречи. По-късно пък, когато от Ферари имаха проблем, моята смяна на гуми бе лоша. Оттам нататък всичко бе до това да докарам колата до края. Трябва да разбера какво се случи по време на първият стинт и особено след виртуалната кола за сигурност.“