Макс Верстапен се класира на първа редица на стартовата решетка за Гран при на Мексико и бе много доволен от това като се имат предвид всички проблеми, които имаше до квалификацията на Аутодромо Ерманос Родригес. Ред Бул все пак смени задвижващата система в болида му, но с такава, която вече бе използвана. Причината бе, че през първия ден подготовка Верстапен имаше сериозни грижи с агрегата. Тъй неколкократно се оплакваше от сцеплението и нестабилност на RB20 и в събота.
„В петък направих нещо от порядъка на четири обиколки – две с малко гориво и две с повече. Денят на практика бе тотална загуба, нямахме никаква информация след това. Затова последната тренировка бе жизненоважна за мен и се постарах в нея да направя колкото се може повече обиколки. Изоставахме, усещането в колата не бе особено добро, всичко вървеше ужасно трудно“, призна Верстапен.
„Наясно бях, че квалификацията ще е трудна, но в последния момент направихме някои промени и всичко започна да се усеща по-добре. Но първа редица според мен е невероятен резултат“, продължи Верстапен
„При почти липсваща подготовка нещата определено можеше само да се подобряват. Изоставахме страшно много. До квалификацията уикендът бе ужасяващ и затова класиране на първа редица е страхотно. Запазихме спокойствие, постарахме се да разгледаме данните и да разберем по-добре колата, за да станем малко по-конкурентоспособни“, допълни Верстапен.
„Не очаквам чудеса (в състезанието). В Остин от Ферари бяха наистина, наистина бързи. Макларън-ите може би нямаха такава скорост, но в надпреварата пак бяха конкурентоспособни. Така че не знам откъде точно ще дойде предизвикателството. Ще разберем в неделя. Въпросът е как ще стартираш и какво ще се случи пред теб. Дълго надбягване е, всичко може да стане, но в момента не мисля твърде много по въпроса“, каза още Верстапен.
View this post on Instagram
Местният герой Серхио Перес изживя истински кошмар в квалификацията, отпадайки още в Q1
Мексиканският пилот каза след сесията, че не е могъл да спира изобщо. Класирането в дъното на стартовата решетка – 18-ти – идва във възможно най-неподходящия момент, защото през последната седмица отново се възобновиха приказките, че бъдещето на Перес в Ред Бул изобщо не е сигурно. Хелмут Марко каза, че наличието на договор не е никаква гаранция за оставането му в екипа. Кристиан Хорнер го защити, но и той коментира, че тимът не може да си позволи голяма разлика между пилотите си.
„Имах сериозни проблеми със спирането. Всеки път, когато се опитвах да натисна спирачките, беше ужасно сложно. Последните три състезания… Не мога да спирам автомобила. Виждаме в данните какво става, но в момента не можем да го оправим. Основно се проявява на правите. Пързалям се прекалено много. Състезанието ще е още по-трудно, защото този проблем го има и в дълги серии. Ще сторя всичко по силите си. Ще видя какво можем да постигнем с екипа. Ще обсъдим всички възможности“, коментира Перес.
„Не разполагаме със спецификацията на пода, която бихме искали да е на колата. Не знам, ще обсъдя нещата с отбора. Очевидно е, че съм много разочарован. Ако има едно състезание, в което да искам да се справя силно, то е точно това. За съжаление сега надпреварата ще е особено трудна“, повтори Перес.
View this post on Instagram