Почти веднага след финала на Гран при на Монако заваляха остри критики към състезанието за пореден път. Идеята за две задължителни спирания бе определена като провал, защото в надпреварата на практика не се промени почти нищо. Състезанието премина по традиционния начин, без никакви реални изпреварвания. Световният шампион Макс Верстапен бе пределно остър пред микрофоните след като завърши четвърти, а водеше дълго време, но бе длъжен да направи втори стоп.
„Тук просто не можеш да се състезаваш. Няма значение какво правиш. Един стоп, 10 стопа“, заяви Верстапен, който живее в княжеството
„В края бях начело, гумите ми бяха напълно износени и пак не можеше никой да ме изпревари. В днешно време с кола от Формула 1 можете само да изпреварите кола от Формула 2 тук. Разбирам го, но не мисля, че работи. Това с двата бокса не се получи. Почти правехме Mario Kart. Да монтираме части на колата и може да хвърляте банани? Хлъзгава повърхност!“, доста саркастично описа Верстапен експеримента с двата задължителни питстопа.
В края на миналата година Монако подписа нов контракт за домакинство на състезания от Гран при поне до 2031 г., което бе критикувано от доста експерти с довода, че без промени по трасето състезанията няма да се променят.
„Аз нямах какво да губя. Назад имаше голяма разлика. Както казах, можех да направя четири спирания и пак щях да съм на същата позиция. Това е Монако.“
„Квалификацията е супер важна. По принцип не може да мръднеш напред ако нещо лошо не стане. При нормални спирания в бокса просто запазваш позицията си и точно това се случи днес“, каза още Верстапен по повод днешната надпреварата.
„Така или иначе ние нямахме достатъчно добро темпо да се борим с момчетата пред нас. Всеки път като опитвах да поддържам тяхното темпо, гумите се износваха прекалено, имаше и твърде много грейнинг. Четвърто място определено бе възможният максимум“, заключи Верстапен.
View this post on Instagram