Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен: Почти правехме Mario Kart. Да монтираме части на колата и може...

Верстапен: Почти правехме Mario Kart. Да монтираме части на колата и може да хвърляте банани?

9838
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Почти веднага след финала на Гран при на Монако заваляха остри критики към състезанието за пореден път. Идеята за две задължителни спирания бе определена като провал, защото в надпреварата на практика не се промени почти нищо. Състезанието премина по традиционния начин, без никакви реални изпреварвания. Световният шампион Макс Верстапен бе пределно остър пред микрофоните след като завърши четвърти, а водеше дълго време, но бе длъжен да направи втори стоп.

„Тук просто не можеш да се състезаваш. Няма значение какво правиш. Един стоп, 10 стопа“, заяви Верстапен, който живее в княжеството

„В края бях начело, гумите ми бяха напълно износени и пак не можеше никой да ме изпревари. В днешно време с кола от Формула 1 можете само да изпреварите кола от Формула 2 тук. Разбирам го, но не мисля, че работи. Това с двата бокса не се получи. Почти правехме Mario Kart. Да монтираме части на колата и може да хвърляте банани? Хлъзгава повърхност!“, доста саркастично описа Верстапен експеримента с двата задължителни питстопа.

В края на миналата година Монако подписа нов контракт за домакинство на състезания от Гран при поне до 2031 г., което бе критикувано от доста експерти с довода, че без промени по трасето състезанията няма да се променят.

„Аз нямах какво да губя. Назад имаше голяма разлика. Както казах, можех да направя четири спирания и пак щях да съм на същата позиция. Това е Монако.“

„Квалификацията е супер важна. По принцип не може да мръднеш напред ако нещо лошо не стане. При нормални спирания в бокса просто запазваш позицията си и точно това се случи днес“, каза още Верстапен по повод днешната надпреварата.

„Така или иначе ние нямахме достатъчно добро темпо да се борим с момчетата пред нас. Всеки път като опитвах да поддържам тяхното темпо, гумите се износваха прекалено, имаше и твърде много грейнинг. Четвърто място определено бе възможният максимум“, заключи Верстапен.