Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен: Подът на Мерцедес се огъва най-много от всички

Верстапен: Подът на Мерцедес се огъва най-много от всички

5061
0
Мерцедес, пит, гараж, бокс
снимка: Спас Генев

Преработената техническа директива на ФИА за подскачането на болидите, която при първоначалното си издаване предизвика всеобща негативно реакция, включва мерки относно подовете на F1 колите. Става дума за огъване на определени места, помагащо за по-доброто поведение на автомобилите. Допреди появата на новите изисквания от страна на федерацията нямаше никакви индикации за подозрения в тази посока. От Мерцедес и Астън Мартин изразиха изненада. И от двата отбора споделиха, че са разбрали за мерките на ФИА при последната среща на техническата комисия за Гран при. Твърди се, че най-силна съпротива спрямо идеята са оказали от Ред Бул и Ферари. На пистата Ред Бул Ринг в Австрия Макс Верстапен пък каза, цитиран от motorsport.com, че подът на Мерцедес се огъвал най-много от всички.

„Аз всъщност не разбирам съвсем от какво се оплакват в Мерцедес по отношение на огъващи се подове. Техният се огъва най-много от всички“, заяви Верстапен

Изявлението на нидерландския пилот е особено любопитно заради това, че той говори за „оплакване“ от страна на тима от Бракли. Всъщност Тото Волф изрази изненада.

„Никой идея си нямаше преди ФИА да повдигне въпроса на последния технически съвет. Изненада, защото правилата и духът на правилата са напълно ясни“, каза Волф.

Оперативният директор на Мерцедес Андрю Шовлин допълни, че в тази си част директивата няма да има влияние върху работата на тима.

Същевременно реакцията на Кристиан Хорнер бе крайно остра и публично. Шефът на Ред Бул заяви още на пистата Силвърстоун, че ще оспори изискванията на срещата на F1 комисията, насрочена за днес на Ред Бул Ринг в Австрия

„Правилата трябва да са черно-бели. Вместо това мисля, че понякога се оказваме с цели енциклопедии, който са крайно, прекалено сложни. И няма такова нещо като дух на правилата. Така че има доста неща за обсъждане на заседанието на комисията. Два часа може да не са достатъчни“, заяви Хорнер.