Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен: През целия уикенд на Албърт парк е трудно да накараме гумите...

Верстапен: През целия уикенд на Албърт парк е трудно да накараме гумите да заработят

1260
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен спечели първата позиция за Гран при на Австралия в променливите условия на пистата Албърт парк. Той бе доволен от свършеното в квалификацията в Мелбърн.

„Мисля, че последната серия бе много добра. През целия уикенд тук е трудно да накараме гумите да заработят и да ги вкараме в точния работен прозорец. Но в Q3 всичко се получи“, каза Верстапен

„Много съм доволен от полпозишъна, разбира се. Обиколката бе силна и мислех, че ще стигне за първата позиция. Винаги може и по-добре. В крайна сметка се справихме прилично. Беше вълнуващо. Едва не ударих някаква птица, но за щастие я избегнах. Понякога такива неща се случват на улична писта. (Част от Албърт парк е обща инфраструктура в парка, която през останалата част от годината се използва за нормално придвижване – б.р.).“

„Имаме добра кола за състезанието утре. Трудно е да опазиш гумите в работен режим. Веднъж съм се качвал на подиума тук, но ми се иска утре да съм на друго стъпало от почетната стълбичка“, допълни двукратният световен шампион.

Верстапен бе попитан дали се притеснява за издръжливостта.

„Не, по принцип не. Винаги се опитваме да изпипаме настройките си и ще продължим да го правим“, отговори той.

Нидерландецът каза, че ще работи с тима за оправяне на проблема, от който се оплака неколкократно и този уикенд – с превключването на предавките.

„Ще продължа да настоявам за това“, допълни Макс.

Кристиан Хорнер заяви, че полпозишънът на Верстапен е особено ценен, тъй като е спечелен в невероятно трудни условия

„Всичко опря до температурите и да накарат гумите да работят както трябва. И това промени реда, защото различните автомобили реагират по различен начин при толкова променливи условия. Макс свърши изключителна работа. Нашата стратегия беше малко по-различна – не правехме една загряваща и една бърза обиколка. Въпросът бе първо да си направи оптимален загряващ тур, да се стоплят достатъчно гумите и той се справи перфектно“, коментира шефът на Ред Бул в F1.