Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен: С твърдите гуми се пързалях накрая

Верстапен: С твърдите гуми се пързалях накрая

1077
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Иван Тенчев, Имола. Макс Верстапен бе видимо щастлив от победата в Имола днес. Той успя да запази първото място в Гран при на Емилия Романя пред Ландо Норис само с 0,725 сек аванс и в последните обиколки бе видимо по-бавен от пилота на Макларън. Макс успя да вземе преднина от няколко секунди след старта и тя се оказа много важна за крайния резултат, както отбеляза и самият Ландо.

„През цялото състезание трябваше да натискам, за да се опитам да запазя разликата, която успях да взема в началото. Със средните гуми бяхме доста силни. Но с твърдите гуми беше по-трудно да се управлява, особено в последните 10-15 обиколки“, заяви Верстапен след финала

„Вече нямах сцепление. Пързалях се много. Видях Ландо да се приближава. Последните 10 обиколки бяха на пълна газ. Трудно е, когато гумите вече не работят и трябва да натискаш до край. Не можех да си позволя да направя никакви грешки, за щастие успях. Много съм щастлив да спечеля тук днес“, допълни Верстапен.

За шампиона и тима на Ред Бул това бе втори пореден уикенд, в който имат проблеми с намирането на оптималните настройки. Ако спринтовият уикенд в Маями обаче бе с по-специфичен формат, то в Имола тренировките бяха три. Ред Бул пристигна с някои новости и не успя да намери верния път в петък. След много работа на екипа и тест пилота Себастиен Буеми в симулатора в нощта срещу събота, балансът бе подобрен за събота, но не бе сигурно, че RB20 ще е достатъчно бърз в състезанието.

„Променихме много колата (между петък и събота)“, отбеляза още Верстапен. „Нямахме много информация в състезанието. Може би затова ни беше така трудно с твърдите гуми. Но като се има предвид как започнахме уикенда, сега можем да сме невероятно доволни, че взехме и първата позиция на грида, и победата.“

Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер заяви, че Верстапен е бил подложен на огромен натиск и защото е имал три излизания от ограниченията на пистата.

„Не можеше да си позволи да сгреши и милиметър при цялото това напрежение. Страхотна работа на Макс“, коментира британецът

„Ландо идваше бързо в края на състезанието. Това беше състезание от две полувремена за нас. Първата половина ни беше много силна. Имахме преднина от 7,5 секунди. Във втората част в самия край Ландо започна да ни настига много бързо. Може би се съсредоточихме твърде много върху работата със средните гуми. Натрупахме преднина, но след това в средата на втория стинт започнахме да губим температура в твърдите гуми. Мисля, че Макларън се концентрира върху втората половина на серията и видяхме, че бяха много силни в този период“, добави още шефът на Ред Бул в F1.

Хорнер бе категоричен, че разликите се стопяват и това винаги се случва, когато правилата са стабилни.