Макс Верстапен отново коментира темата за 24-те часа на Льо Ман. Пилотът на Ред Бул се надява един ден да се включи в легендарното състезание за издръжливост. Верстапен обаче заяви, че преди това трябва да има промени в правилата за BoP (баланс на представянето).
Верстапен е голям привърженик на състезанията за издръжливост и дори пожела да кара заедно с Фернандо Алонсо. Нидерландецът вече се включи в няколко виртуални надпревари. Тук се включват 24-те часа на Льо Ман и 24-те часа на Нюрбургринг. Верстапен се включи във виртуалното състезание на германското трасе по време на уикенда в Имола и помогна на своя отбор да спечели
Пилотът на Ред Бул призна, че не е привърженик на правилата за баланса на представянето (BoP). Целта на BoP е да се намалят разликите в представянето на отборите чрез налагане на различни ограничения на мощността и теглото на всеки автомобил. Той обаче е обект на критики, дори от страна на самите отбори. Това се случва въпреки разпоредбите, които им забраняват да го обсъждат.
Миналата година Ферари спечели 24-те часа на Льо Маа. Скудерията беше подпомогната и от ограниченията в рамките на BoP, които забавиха Тойота. После тези правила бяха преразгледани няколко пъти. Оттогава Ферари не са печелили друг старт от топ категорията на WEC отново. Освен италианците, от BoP се оплакаха още от Тойота и Пежо.
Верстапен призна, че състезанието в Льо Ман е „невероятно“. Той също така харесва идеята да споделя един автомобил с други пилоти.
„Не си само ти. Трябва да работиш заедно със съотборниците си, за да се опиташ да намериш правилния компромис с настройките. Така че го следя много тук и там [и] водих няколко разговора“, сподели Верстапен.
„Но в момента мисля, че е твърде рано да участвам. Според мен, правилата там трябва да подредят малко по-добре. На харесвам този BoP между автомобилите. Според мен е малко неподходящ.“
Верстапен така подозира, че ще бъде в неизгодно положение заради ограничението на теглото в сериите. На практика то облагодетелства по-леките пилоти
„Имам чувството, че трябва да има ограничение, защото аз мога да кача 80 кг с комплекта. Има и пилоти, който могат да тежат 55 или 60 кг.“
„Смятам, че в Льо Ман нямаш никакъв шанс, ако си по-тежък. Знаеш, че вече си по-назад с няколко десети на обиколка. Разликата е доста невероятна. Затова те трябва да се справят с това. Трябва да има средно или минимално тегло, което да се спазва. Но със сигурност в бъдеще бих искал да се състезавам. Това е невероятно събитие“, завърши Макс Верстапен.
„You are so light you gonna be flying!“
MAX VERSTAPPEN YUKI TSUNODA AND FERNANDO ALONSO TO LE MANS YES!!!! pic.twitter.com/7Pv7nQYRpz— Laura 🦋 (@formuLau16) May 23, 2024
Друг привърженик на 24-те часа на Льо Ман е Шарл Льоклер. Състезателят на Ферари посети миналогодишното издание на надпреварата. Льоклер изрази желание един ден да кара в Льо Ман заедно със своя по-малък брат Артур.
„Очевидно го следя повече [през тези] две години, откакто Ферари се присъедини към категорията на хиперавтомобилите. Тази година го следя дори повече, тъй като имам по-малък брат, който започна да се състезава в областта на издръжливостта. Сега съм малко по-ангажиран и следя отблизо цялата категория.“
„Много бих искал един ден да участвам в Льо Ман“, добави пилотът от Монако. „Мисля, че всички имаме един и същ проблем: програмата в F1 сега е безумна.“
„Тя е безумна. Имаме много малко свободно време, за да се подготвим правилно за състезание като Льо Ман. Ако участвам в Льо Ман, искам да пристигна там готов и да опитам да спечеля.“
„Трябва да правим нещата сериозно, а в момента това е доста трудно заради календара на F1. Но с удоволствие бих си партнирал с по-малкия ми брат, за да направим един ден Льо Ман заедно“, добави Льоклер.
Естебан Окон също изрази желание да се включи в Льо Ман. Пилотът на Алпин обаче призна, че сега не е времето да се включи в тази надпревара
„Един ден със сигурност бих го направил. Надявам се да имам възможност да се състезавам в Льо Ман. Това е нещо, което бих искал да направя, но не едновременно с F1.“
„В момента Алпин се състезава в Hypercar и аз също ще бъда в Льо Ман за 24-те часа“, каза той. „Страхотно е да видиш толкова много различни производители, които се състезават във висшия клас и да видиш и толкова много яки битки.“
„Винаги съм казвал, че F1 е моята цел. Това е нещото, с което искам да се състезавам дълго време. Но никога не казвай никога. Със сигурност на някакъв етап това ще е нещо, което ще наблюдавам“, добави състезателят на Алпин.
2025 👀
Though the 2024 @FIAWEC season is still underway, the Hypercar category is already in preparations for next year.
Learn more about how @Michelin_Sport tyre tests are crucial in ensuring success next season.#LeMans24 #WEC pic.twitter.com/mkAsGUxiJf— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) May 26, 2024