Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен: Спринтът ни даде още няколко идеи и болидът работеше дори по-добре...

Верстапен: Спринтът ни даде още няколко идеи и болидът работеше дори по-добре в квалификацията

1310
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен спечели първата позиция за Гран при на Китай през сезон 2024 във Формула 1. Това е пол №100 за тима на Ред Бул. Самият пилот пък каза, че промяната във формата на уикендите със спринт е помогнала да подобри своя RB20 за квалификацията. Причината е, че до миналия сезон квалификацията за Гран при на надпреварата бе в петък следобед. След нея колите влизаха в режим на закрит парк и по тях не можеше да се правят никакви промени. От тази година в петък се провежда квалификация за спринта. Същинската сесия за разпределение местата на стартовата решетка за състезанието се върна в събота следобед. Това означава, че и след спринта могат да се правят промени по настройките. А късата състезателна дистанция е един дълъг стинт и дава представа на отборите за поведението на колите им.

„Спринтът ни даде още няколко идеи за автомобила и според мен болидът работеше дори по-добре в квалификацията“, коментира Верстапен

„Определено съм много доволен от това как протече цялата сесия. Автомобилът бе чудесен за каране. Последната ми обиколка в Q3 бе доста прилична. Радвам се също така, че днес карахме на сухо. Условията бяха доста добри, така че управлението бе истинско удоволствие“, допълни Верстапен.

Кристиан Хорнер призна, че спечелването на първите две места в квалификацията в Шанхай се дължи в някаква степен на късмет. Причината за това е, че Серхио Перес се измъкна на косъм от Q1.

„Пистата се променяше бързо. В ретроспекция мисля, че вероятно трябваше да използваме още едни нови гуми. Ние обаче ги пазехме за следващите етапи на квалификацията. Трасето еволюира така, че всъщност извадихме късмет да се измъкнем от Q1“, посочи шефът на Ред Бул в F1.

Самият Перес определи ситуацията като много напрегната

„Едва не отпаднах в Q1. Връхлетях единия Уилямс и се наложи да зарежа обиколката си. След това се върнах с горещи, използвани гуми и се измъкнах на косъм – бях 15-ти. Беше страшно хаотичен старт на квалификацията. В Q2 нещата малко се подредиха. Придобих усещане за баланса на колата. Направихме наистина добър прогрес по време на сесията“, сподели мексиканският пилот на Ред Бул.

„Накрая не бях достатъчно бърз, за да мина пред Макс, но цялостният резултат е страхотен за отбора. Променихме много колата, за да се адаптираме към условията. Надявам се това да ни се отплати утре“, допълни Перес.