Макс Верстапен спечели спринта на Circuit of the Americas, в Катар взе третата си титла точно след късата състезателна дистанция. Това обаче изобщо не промени отношението му към този формат. Пилотът на Ред Бул многократно е заявявал, че спринтовете противоречат на ДНК-то на Формула 1 и го повтори след успеха с в Остин, Тексас.
„Цялото това нещо всъщност не ме вълнува особено. Чувствам се изгубен, след като квалификацията приключи. Според мен ни е необходима само една квалификация по време на състезателен уикенд, в която да се влага всичко. Това усещане е страхотно. Спечелих първа позиция за спринта, но си мислех, че е събота и точките така или иначе не са много“, обясни Верстапен.
„След това състезание пък всички малко или повече са наясно какво ще се случи в Гран при надпреварата. Темпото на всички вече е ясно. Това отнема от вълнението“, продължи Верстапен
„Без спринта и с нормална квалификация не знаем съвсем какво ще стане. Всички се вълнуват, включвайки телевизора, защото не е ясно. Ние също не знаем, сега не е така. На мястото на феновете щях да съм малко или повече разочарован, след като вече съм разбрала скоростта кажи-речи на всички, стига нищо странно да не се случи.“
„Това отнема от магията да се събудиш в неделя сутринта и да чакаш с нетърпение неделя следобед, незнаейки коя кола ще е най-бърза. В повечето случаи“, добави Верстапен.
Люис Хамилтън посочи, че се наслаждава на всяка възможност, а Шарл Льоклер, че може би интересното е в това дали пилотите ще заложат на различни гуми.
„Перспективата на тези, които преследват, е малко по-различна“, заяви Хамилтън
„За мен това е забавление. Харесва ми да имам още една възможност да опитам да извлека всичко от болида си. Със сигурност може да подобрим формата. Но мисля, че и за хората е вълнуващо. Лично аз доста харесвам уикендите със спринт, когато имаш само една тренировка и след това веднага идва квалификацията“, коментира седемкратният световен шампион.
„В Катар беше много вълнуващо, защото бяхме избрали различни гуми. Единият тип вървеше страхотно в първите 6-7 обиколки, после имаше сериозно износване. Другата смес тръгна по-добре накрая. При ситуации като настоящата, в която почти всички са с еднакви гуми, се получава влакче през повечето време“, добави Льоклер.
Wheel to wheel up to Turn 1 at the start ⚔️😮#F1Sprint #USGP pic.twitter.com/CuJaKoOlmc
— Formula 1 (@F1) October 21, 2023