Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен: Третата позиция е повече или по-малко там, където трябва да бъдем

Верстапен: Третата позиция е повече или по-малко там, където трябва да бъдем

3025
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен, снимка: Спас Генев

Макс Верстапен завърши на трета позиция в днешната квалификация в Испания. Пилотът на Ред Бул призна, че това е бил максимума, който е можел да постигне в сесията. Утре Верстапен се надява на добър старт и ще опита да се пребори с двете машини на Макларън. Същевременно Юки Цунода отпадна още в Q1 и ще потегли последен.

Верстапен показва нелошо темпо от началото на уикенда в Испания. Нидерландецът финишира трети след края на вчерашния ден. Той призна, че е доволен от показаното темпо, но се надяваше да намери още малко скорост преди квалификацията.

Състезателят на Ред Бул остана едва пети в последната свободна тренировка на пистата Каталуния. Изоставането му беше с близо секунда спрямо Оскар Пиастри. Това беше доста тревожно и на практика го накара да отпише полпозишъна.

Верстапен прескочи с лекота първите два сегмента от днешната квалификация. Той обаче изоставаше от двете коли на Макларън. В Q3 Верстапен записа много силна финална обиколка. Тя обаче нямаше как да му помогне да грабне полпозишъна. Така Макс остана трети, което не беше изненадващо, имайки предвид предимството на Макларън от началото на уикенда

„През целия уикенд бяхме по-слаби от тях, Mисля, че се справихме добре [в квалификацията]“, сподели Верстапен.

„Третата позиция е повече или по-малко там, където трябва да бъдем. Въпреки това мисля, че разликата е доста малка. Тук е забавно, тъй като извличаме максимума от колата. Сцеплението е винаги доста добро, дори при високите температури Нека да видим какво можем да направим оттук нататък“, добави пилотът на Ред Бул.

Верстапен имаше доста силно състезателно темпо след края на вчерашния ден. 27-годишният пилот разкри, че не е променил много в колата през нощта и заяви:

„Имахме доста приличен петък. Просто направихме някои окончателни промени в колата. За съжаление, това не беше достатъчно, за да се борим за полпозишъна. Ще дам най-доброто от себе си утре, но те [Макларън] ще бъдат трудни за побеждаване“, заключи Макс Верстапен.

Съотборникът на Верстапен Юки Цунода изпитва огромни затруднения с RB21 от началото на уикенда в Испания. Японецът отпадна още в първия сегмент от квалификацията и ще започне утрешната Гран при от 20-то място.

„Много е трудно“, каза Цунода пред официалния канал на F1. „През целия уикенд се опитвах да разреша проблема колкото се може повече.“

„Още от първата тренировка споменах, че имам някакъв странен проблем и че просто нямам никакво сцепление. Опитахме се да разрешим проблема, но не мисля, че успяхме.“

„Каквито и промени да направихме в настройките, винаги имаше някакви странни усещания. Това просто не ни помагаше да напреднем. Много е странно.“

Цунода съобщи за възможен проблем с пода на колата си по време на сесията. Въпреки това той не вярва, че има нещо конкретно, което да обясни защо е толкова далеч от темпото на Верстапен

„Честно казано, самата обиколка беше добре. Нямаше нищо, никаква грешка или каквото и да е друго в двете обиколки. Дори и да бяхме сложили три комплекта [гуми], не мисля, че щях да успея [да се класирам за Q2]. С това темпо трудно щях да постигна нещо повече“, обясни японецът.

Цунода е песимистично настроен относно шансовете си да спечели точки в утрешната Гран при. Той призна, че е направил промени в настройките на колата си преди квалификацията.

„Проблемът е, че това важи и за темпото в дългите серии. Темпото в дългите серии беше наистина лошо. Просто няма усещане. Досега усещането ми е, че колата износва гумите твърде много. Каквото и да правя, имам голям деградация във всяка обиколка.“

„Все пак се надявам, че промените в настройките са довели до някакъв напредък. Надявам се, че ще бъде по-добре. Реалистично погледнато, не съм много оптимистичен за утрешния ден“, завърши Юки Цунода.

Същевременно Кристиан Хорнер описа разликата между Цунода и Верстапен като необичайна.

„Трябва да разгледаме внимателно случая, защото не го разбирам. Той каза, че неговата обиколка е била доста разумна.“

„Юки се бореше през целия уикенд. Нека да видим дали не е получил някакви повреди по време на квалификацията или нещо подобно, защото е необичайно да има толкова голяма разлика“, коментира шефът на Ред Бул.