Макс Верстапен даде четвърто време в спринтовата квалификация в Маями. Пилотът на Ред Бул не беше толкова разочарован, имайки предвид показаното темпо и наличието на толкова нискоскоростни завои на трасето. Верстапен не направи прогноза какво ще бъде представянето му в спринта заради наличието на само една тренировка. Същевременно Юки Цунода отпадна още в Q1 и ще започне спринта от дъното на колоната.
Верстапен започна уикенда в Маями с радостната новина, че е станал баща на момиченце. Това беше причината той да пропусне срещите с медиите в Маями.
Пилотът на Ред Бул даде трето време в единствената свободна тренировка в Маями. Резултатът обаче не беше толкова представителен заради червения флаг в края на сесията заради инцидента на Оливър Беърман. Въпреки това темпото на Макс беше добро, особено в първия сектор на пистата.
Верстапен излезе в самото началото на третия сегмент от спринтовата квалификация в Маями. Пилотът на Ред Бул записа време, което беше по-слабо от това на Джордж Ръсел. След това Верстапен направи още една обиколка с тези меки гуми. Тя му отреди четвърти резултат и го постави зад Андреа Кими Антонели и пилотите на Макларън Оскар Пиастри и Ландо Норис
„Мисля, че това, което направихме и в Q3, също беше добро. Гумите се държат доста добре. За съжаление още от FP1 се боря с много недозавиване на колата. Тук губиш много време за обиколка заради всички нискоскоростни завои“ каза Верстапен след края на сесията.
„Можете да видите, че в първия сектор сме доста конкурентоспособни, защото там са високоскоростните завои. Но ни липсва доста сцепление, щом стигнем до нискоскоростните [завои].“
„Четвъртото място е добре. Разбира се, това не е мястото, където искам да бъда. Трябва да сме малко реалисти заради ограниченията, които имаме в момента. Мисля, че все пак бяхме доста близо до челото“, добави пилотът на Ред Бул.
Според Верстапен е трудно да се прецени дали ще може да се бори с пилотите в челото в днешния спринт. Според него липсата на данни от дълги серии ще направи нещата по-непредсказуеми.
„Честно казано, е много трудно да се каже [дали ще можем да се борим с предните пилоти] в спринтовия уикенд, тъй като няма реални данни в дългите серии. Не знаеш какво правят останалите с нивото на горивото и други неща.“
„Ако се осланям на собственото си усещане за баланс на автомобила, мисля, че ще е доста трудно заради жегата. Както казах, знаем ограниченията си, така че трябва да се опитаме да извлечем най-доброто от цялата ситуация“, заключи Макс Верстапен.
Съотборникът на Верстапен Юки Цунода отпадна още в първия сегмент от сесията на пистата в Маями. Японецът излезе твърде късно и не успя да започне последния си бърз тур преди изтичане на времето. Така Цунода остана едва 18-ти. Според него, големият трафик в бокса е основната причина той да отпадне толкова рано от сесията
„Някакъв интелигентен автомобил току-що излезе от бокса и се наложи да прекъсна обиколката си. Големият трафик ми костваха доста от обиколката“, коментира Цунода.
„Първата обиколка… да, честно казано, това бе всичко. В последния завой имах доста блокиране на гумите. Ако трябва да съм честен, обиколката беше доста зле още от завой №1 заради колата на изхода от бокса. Изобщо не успях да направя нормална обиколка, така че това е всичко..“
Подтикнат да отговори дали е бил наясно колко трудно ще бъде да достигне линията навреме за втората си обиколка, Цунода отговори така: „Какво искахте да направя, защото отпред имаше кола. Комуникацията също бе доста лоша и като цяло не направих добра квалификация“, добави пилотът на Ред Бул.
🗣️ A few words on Friday#F1 || #MiamiGP 🇺🇸 pic.twitter.com/AUyEog8mO1
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) May 3, 2025