Много малко вероятно е Макс Верстапен да премине в Астън Мартин за догодина, заяви Фернандо Алонсо. Той подчерта, че свързването на пилота на Ред Бул с настоящия му отбор е показателно за стойността на тима от Силвърстоун. Освен това каза, че самият той има договор за следващия сезон.
„Виждам слуховете като нещо много добро за отбора. От време на време свързват световния шампион с възможно напускане на Ред Бул и други отбори. Тимовете, които се споменават, са Мерцедес, Астън Мартин и Ферари. Това показва (стойността на) проекта ни и бъдещето, което този отбор има“, коментира Алонсо
Дали Верстапен е заплаха за мястото му?
„Не мисля, защото имам договор за догодина“, отговори Алонсо. „А и подобно нещо е много малко вероятно да се случи. Много малко вероятно“, повтори двукратният световен шампион относно възможността Верстапен да стане част от Астън Мартин.“
„Миналата година когато продължих договора си заявих, че ще карам, докато се чувствам бърз. Чувствам се конкурентоспособен и тимът има нужда от мен зад волана. Но контрактът ми е много по-дълъг, отколкото състезателната ми кариера. Ще остана с тима в продължение на много, много години в различни роли. Ако това означава да спечелим шампионат, дори аз да не съм зад волана, пак ще съм изключително горд с проекта“, допълни Алонсо.
Слуховете за бъдещето на Макс Верстапен не са спирали от повече от година, но рязко се засилиха след Гран при на Бахрейн миналата седмица. Представянето на Ред Бул RB21 не бе добро. Екипът имаше нова спешна среща директно на пистата, тъй като се притеснявали от клаузата в договора на Верстапен за напускане.
„Притеснението е огромно“, потвърди Хелмут Марко.
В дните преди уикенда за Гран при на Саудитска Арабия австрийският съветник на отбора от Милтън Кийнс повтори за пореден път, че Верстапен никъде няма да ходи ако разполага с достатъчно добра кола.
„Казвал съм много пъти, че основната цел на Макс е да спечели световния шампионат. Ако ние му дадем необходимата за това кола, то въпросът за местене изобщо няма да възниква. Случилото се в Бахрейн болеше – паднахме от победа до позиция в средата на колоната. Ясно е, че планът ни не бе такъв. На колата ѝ липсва баланс, което е причината гумите да прегряват. Оттам нещата се натрупват едно след друго. Надпреварите в Джеда и Маями ще са наистина много трудни за нас. Искаме да останем в битката за титлата. Трябва да постигнем подиум в следващите три старта“, каза Марко.
Самият Верстапен бе попитан от коментатора на Скай Спортс F1 Дейвид Крофт защо Марко се опасява да не би той да напусне Ред Бул.
„Честно казано, не знам. Аз само продължавам да работя. В момента се старая да подобрявам автомобила, след като Бахрейн очевидно не бе страхотен уикенд за нас. Мисля, че всички бяхме доста разочаровани. Сега се мъчим да изкараме нови идеи, които да опитаме на колата. Конкуренцията е трудна. Така си прекарвам седмиците аз“, отговори Верстапен
Крофт продължи с въпрос дали Марко не е разбрал неправилно ситуацията.
„Мисля, че трябва да се съсредоточиш върху коментирането, аз ще се фокусирам върху карането. Така няма да е необходимо да се мисли върху каквито и да било други сценарии“, каза Верстапен.
Нидерландският състезател бе попитан и за разправията между мениджъра му Раймонд Вермюлен и Хелмут Марко. Той каза, че доколкото знае ставало дума „просто за разговор, което мисля, че е позволено“.
View this post on Instagram