Позицията на Макс Верстапен на стартовата решетка преди последния рестарт на Гран при на Австралия – на ръба на бялата линия, маркираща мястото – предизвика ожесточени спорове дали пилотът на Ред Бул е нарушил правилата. В първите два старта от сезон Естебан Окон (Алпин) и Фернандо Алонсо (Астън Мартин) бяха наказани за излизане извън очертанията. Заради това ФИА реши да уголеми малко позициите и да сложи допълнителни очертания за ориентировка на пилотите, които почти не виждат от кокпита самото място на грида.
Позиционирането на Верстапен пък не бе разглеждано изобщо от рейс контрола – нито до края на състезанието, нито след това. Не бе поставено под въпрос и от съперниците на Ред Бул. Самият пилот каза, че е бил на ръба, но не е нарушил правилата.
„Първото ми потегляне не бе добро. Просто не стартирах като хората. Всъщност мисля, че всеки следващ старт бе по-добър. Това поне бе подобрение. При последния честно казано, мисля, че спрях малко късно и си изгубих водещата линия. Но след това погледнах и реших, че имам още малко място. Всъщност мръднах напред и да, беше на ръба“, обясни пилотът на Ред Бул.
„Но на ръба не е отвъд границата“, заяви Верстапен
Член 8.6.1.а от Международния спортен код на ФИА гласи, че:
„При старт от място [колата] трябва да е стационарна в определената позиция на стартовата решетка като никаква част от контактната площ на предните гуми не трябва да е извън линиите (отпред и отстрани) в момента на стартовия сигнал.“
Макс Верстапен критикува също така решението накрая за още един старт от място. Според него това доведе до многобройните инциденти, заради които надпреварата накрая на практика завърши зад кола за сигурност. Сейфти карът се прибра точно преди финала на последната обиколка.
„Една кола за сигурност, нормален летящ старт и нямаше да ги има всички тези удари, а нормален финал. Така че в крайна сметка те (ФИА – б.р.) сами създадоха проблемите“, заяви Верстапен.
About last night 🫶 #AusGP 🇦🇺 pic.twitter.com/XWMCFi3AO7
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) April 3, 2023