Начало Formula 1 News Верстапен №1 във втората сесия на Хокенхайм

Верстапен №1 във втората сесия на Хокенхайм

11
0

Макс Верстапен от екипа на Ред Бул беше най-бърз във втората свободна тренировка за Гран при на Германия. Холандецът обаче имаше технически проблем и не успя да направи пълноценни симулации на състезателно темпо в края на сесията.

Втори, само на 0.026 сек, остана Люис Хамилтън с Мерцедес. Изключително оспорваната сесия допълни Валтери Ботас с другата кола на Сребърните стрели, който бе на 0.105 сек от Макс. Зад него останаха Фетел и Райконен, които не показаха толкова добра скорост с най-меките гуми ултрасофт, колкото със софт и медиум.

Най-добри от останалите бяха пилотите на Хаас. Грожан завърши 6-и, а Магнусен 7-и, като изоставането на французина спрямо Макс бе по-малко от 1 секунда. Едва 13-и остана Рикиардо с другия болид на „биковете“, но той се концентрира върху дългите серии от обиколки с много бензин заради наказанието си в решетката.

За втората сесия температурите се повишиха до 31 градуса на въздуха и 48 на асфалта. Тя започна с активно въртене на обиколки от страна на пилотите. Фетел, който в първата сесия не използва типа ултрасофт, изненадващо започна тренировката с медиум.

Германецът допусна грешка в първия си опит за бърз тур, но в следващия бе най-бърз с 1:14.700 мин, а после свали и до 1:13.817 мин. Райконен използва друг подход, започвайки със софт. Ледения бе по-бавен с 0.1 сек на 2-а позиция. Верстапен също със софт даде 3-и резултат.

 

 

В следващия си опит Макс поведе, а Ботас със софт се нареди на 0.3 сек след него на 2-а позиция. При Мерцедес също имаше разлика в работата, като Хамилтън бе с медиум и бе малко по-бавен от съотборника си Валтери, но по-бърз от Фетел със същия тип гуми. Рикиардо допусна няколко грешки в бързите си обиколки и бе едва 8-и.

 

 

Чак половин час след началото на сесията и Фетел постави ултрасофт. С тях той бе с едва 46 хилядни по-бърз от Верстапен. Кими също сложи най-меките гуми, като зае 3-ата позиция на 0.117 сек с грешка в 6-и завой.

Ботас и Хамилтън също сложиха ултрасофт и заеха първите две позиции, като първи бе Люис, следван на 0.079 сек от Валтери. Авансът на британеца пред 3-ия Фетел бе почти 2 десети. Верстапен бе с рекорден първи сектор с новия си комплект ултрасофт и в крайна сметка с 26 хилядни изпревари Люис.

 

 

35 минути преди края на сесията пилотите започнаха симулации на състезателно темпо с ултрамеки гуми и много гориво. В колата на Фетел типът ултрасофт се износваше бързо, а Верстапен бе със софт, но се прибра в бокса със странен шум от двигателя. Хамилтън пък бе нестабилен с ултрасофт и допусна грешка в една от обиколките си.

Кими също имаше много сериозно износване с ултрасофт. С последните най-сериозен блистеринг имаха пилотите на Рено. Със софт и медиум състезателите можеха да направят повече обиколки с по-константно темпо и при подобни температури и в състезанието в неделя пилотите може да заложат основно на тези типове. Очакваната обаче са за по-хладно време и 55% шанс за дъжд.

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter