Макс Верстапен записа най-доброто време в първата тренировка преди Гран при на Сингапур. Пилотът на Ред Бул изпревари Себастиан Фетел (Ферари) и Люис Хамилтън (Мерцедес) съответно с 0,167 и 0,666 сек.
Очаквано, времето бе много горещо – 32 градуса температура на въздуха, 43,5 градуса на пистата. Времето бе облачно, а в първите обиколки автомобилите вдигаха и доста прах от улиците, които по принцип служат за ежедневното придвижване на жителите и гостите на Сингапур.
It’s almost time for FP1!
And it’s gonna be a hot one ?#F1 #SingaporeGP pic.twitter.com/0Fln67iMvh
— Formula 1 (@F1) September 20, 2019
В самото начало на сесията Пиер Гасли и Алекс Албон веднага излязоха на пистата. Последваха ги и останалите пилоти, като 6 минути след светването на зеления семафор единствено Валтери Ботас и Роберт Кубица нямаха опознавателни обиколки. От Ферари веднага показаха, че използват първата петъчна сесия за проверка поведението на автомобилите си с новия нос и под в сравнение със старата конфигурация. Себастиан Фетел бе с досега използвания вариант, докато болидът на Шарл Льоклер бе с новата версия.
Пилотите на Скудерията записаха и първите времена в таблицата
И двамата бяха с гуми медиум. Пирели предостави на Гран при отборите трите си най-меки смеси за сингапурската улична писта. Льоклер изпревари съекипника си – той записа 1:44.723 сек, а Фетел бе с 1,3 сек по-бавен. След това Шарл свали до 1:43.618.
Only the Ferraris on the clock so far
And it’s our latest race winner setting the pace, with a 1:44.723 ⏱️#F1 #SingaporeGP pic.twitter.com/6dm9UaIAau
— Formula 1 (@F1) September 20, 2019
#FP1 underway @F1NightRace! But actually it’s still day: and that’s why #FP1 tends not to be the most representative session. More a question of dialling the drivers into the humid demands of this complex, 23-corner video game. #F1
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) September 20, 2019
Макс Верстапен със софт изпревари двете Ферари-та с 1:43.077 сек (в трети тур от серия, като отбеляза и вибрациите върху сингапурските улици). Постижението му бе с половин секунда по-добро от това Льоклер. Междувременно тимът на Мерцедес започна работа, като за момент Люис Хамилтън бе с хард, но след това и той, и съотборникът му Ботас сложиха най-меката смес.
Финландецът докосна стена в началото на бързия си тур, но излезе пръв с 1:43.041 – само 0,036 по-бърз от Верстапен. Нико Хюлкенберг пък бе трети в този момент, на 0,353 сек. Тимът на Рено е с ново задно окачване този уикенд. Обиколката на Хамилтън бе повлияна от лек удар с Карлос Сайнц. Люис поиска тимът му да провери дали има проблеми по колата, но темпото му бе изключително високо – 1:42.412 мин (-0,629 сек от времето на Ботас). Почти веднага след това Верстапен свали 0,474 сек от постижението на англичанина.
Data gathering on the different compounds is even more important than usual in Singapore. With so many safety cars, you never know which tyre you might be running on and when. So it helps to have all the information to hand. pic.twitter.com/S1CWJyn6Ii
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) September 20, 2019
Хамилтън се върна на първото място с 1:41.469
Пистата еволюираше много бързо – от първата сесия в петък до квалификацията в събота вечер времената там падат с няколко секунди. На следващия етап от програмата на Мерцедес Ботас направи серия с хард, като първоначално излезе втори, а след това подобри и времето на съотборника си – 1:41.336 мин. Хамилтън също сложи най-твърдата за уикенда смес. Във Ферари пък върнаха старите нос и под на колата на Льоклер.
Състезателите на Ферари бяха със софт при следващите си серии. Фетел направи тур с рекордни сектори – 1:40.426 сек. Льоклер вървеше силно, но внезапно намали и каза по радиото, че има проблем. От Скудерията прибраха автомобила му, за да проверят какво се повреди. Междувременно Верстапен (също с най-меките гуми) се доближи на 0,106 сек до Себастиан. После излезе пръв с 1:40.259 мин.
Leclerc crawls back to the pits with what appears to be a gearbox issue ⚙️
LEC ? : „I’m rolling to the pits… there’s a problem“#F1 #SingaporeGP pic.twitter.com/TgU6jJropa
— Formula 1 (@F1) September 20, 2019
Gearbox problem to be investigated on #Charles16’s car. #FP1 #SingaporeGP pic.twitter.com/0kx3MoyanA
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) September 20, 2019
26 минути преди края на тренировката Ботас катастрофира – на излизането от 19-и завой се изпързаля и се блъсна в предпазните гуми. Рейс контролът веднага спря сесията, която бе подновена с оставащи 17 от първите 90 минути за подготовка в Сингапур.
You can *hear* the tyre marks in this shot ?#F1 #SingaporeGP pic.twitter.com/5mY7AGetUf
— Formula 1 (@F1) September 20, 2019
Ландо Норис се завъртя в седми завой, но успя да продължи. До края на тренировката екипите се постараха да довършат предварително планираните задачи, но размествания в челото не настъпиха. Верстапен остана пръв, следван от Фетел и Хамилтън. Ботас бе на четвърта позиция, следван от Албон, Хюлкенберг, Сайнц, Норис, Данил Квят, Гасли.
Verstappen on top for now…
How will things pan out as night descends on FP2? ?#F1 #SingaporeGP pic.twitter.com/JFo4nUi9Eb
— Formula 1 (@F1) September 20, 2019