Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Фетел пръв в Сингапур, двойна победа за Ферари

Фетел пръв в Сингапур, двойна победа за Ферари

5077
0
Себастиан Фетел
Себастиан Фетел; снимка: Ферари

Себастиан Фетел спечели Гран при на Сингапур, а успехът бе двоен за Ферари благодарение второто място на Шарл Льоклер. Трети финишира Макс Верстапен (Ред Бул), следван от пилотите на Мерцедес Люис Хамилтън и Валтери Ботас.

В началото на надпреварата температурата на въздуха бе малко над 30 градуса, тази на трасето – над 37.

Шарл Льоклер поведе на старта от третия си пореден полпозишън. Себастиан Фетел атакува Люис Хамилтън, но англичанинът опази позицията си. Макс Верстапен бе четвърти, следван от Валтери Ботас. Битката на Карлос Сайнц с Алекс Албон и Нико Хюлкенберг не завърши добре за испанеца, който се озова в дъното на колоната със спукана гума. Питстопът му премина кошмарно и той се върна последен на трасето с гуми хард. Хюлкенберг също мина през бокса и сложи най-твърдата смес.

В дъното имаше удар между Даниел Рикиардо (последен заради наказание за технически проблем) и Джордж Ръсел. Предното крило на Уилямс-а се строши и англичанинът трябваше да се прибере да смени носа.

Разликата в челото между Льоклер и Хамилтън бе по-малко от секунда след 5 от 61 обиколки

Фетел бе на почти секунда и половина зад англичанина. Сайнц се обади по радиото, че усеща нещо в поведението на Макларън-а си. От питуола му казаха, че според тях окачването е наред. Льоклер пък получи съобщение, че темпото му е добро.

21-годишният пилот поддържаше аванса си около секунда – малко под или малко над секунда, но Хамилтън не свали драстично разстоянието помежду им. Ботас получи инструкция да опита да охлади предна лява гума.

Първият планиран стоп се случи в 13-ата обиколка – Данил Квят сложи хард. Серхио Перес сложи същия тип гуми, когато спря в следващия тур.

Даниел Рикиардо продължаваше да се бори да си пробие път напред и в 16-ия тур вече бе 11-и. Пилотът на Рено преследваше Пиер Гасли за 10-ото място. По това време Хамилтън каза по радиото, че представянето на гумите „определено вече пада”. Той изостана от Льоклер на 1,4-1,7 сек.

До 20-ата обиколка Ботас се бе залепил за Верстапен. „Сцеплението е много малко – сигурни ли сте, че съветът е точен?”, попита Макс. Веднага след това той и Фетел спряха в бокса. Льоклер последва съотборника си в следващия тур. Изборът и на тримата бе хард. Шарл излезе зад Фетел (седми и осми в колоната), а Хамилтън остана на трасето.

Люис се интересуваше дали нещата се развиват в негова полза. „Много е близо”, бе отговорът от питуола на Мерцедес. Ботас премина преди него през бокса, сложи хард.

Финландецът също се поинтересува от ситуацията и получи отговор, че съотборникът му е още на трасето и се очаква след бокса да излезе между Верстапен и Валтери.

В 25-ата обиколка Хамилтън продължаваше да води, без да е спирал в пита

Четиримата пилоти зад него – Антонио Джовинаци, Гасли, Рикиардо и Ланс Строл – също бяха без боксове. Фетел бе шести, следван от Льоклер, Верстапен, Ботас, Албон, Хюлкенберг.

„Люис, продължавай така, Фетел настига пилотите, които не са спирали в бокса”, бе инструкцията към англичанина.

Почти веднага след това Хамилтън каза, че гумите му вече са износени и направи пита си за хард. При излизането той бе зад двете Ферари-та и Верстапен, но пред Ботас. Според тима му надпреварата щеше да се реши към края.

Почти в средата на дистанцията на първите две позиции имаше съвсем неочаквани имена – Антонио Джовинаци и Пиер Гасли

Двамата не бяха спирали в бокса, но моментът бе забележителен, тъй като за първи път от 2015 година насам начело на колоната бе пилот, който не бе от Мерцедес, Ферари и Ред Бул! Малко по-назад Фетел и Льоклер вече си проправяха път през колоната.

В 32-ия тур Себастиан вече бе заел първото място, а съотборникът му трябваше да преодолее само Джовинаци. Това се случи бързо, след което младият италианец бе задминат от Верстапен и Хамилтън.

При следващата битка Рикиардо атакува Джовинаци, последва удар и Рено-то бе със спукана гума. След това Антонио спря в бокса. В 36-ата обиколка имаше удар между Джордж Ръсел и Ромен Грожан. Уилямс-ът остана на трасето, докато Хаас-ът продължи. Фетел водеше през Льоклер, Верстапен, Хамилтън, Ботас, Албон, Хюлкенберг, Норис, Магнусен, Райконен. На трасето излезе кола за сигурност. Немският пилот на Рено използва момента, тъй като загубата при питстоп в момента, когато на пистата има сейфти кар, бе с 9 секунди по-ниска от обичайната.

Докато колоната се движеше зад колата за сигурност, Льоклер отново даде да се разбере, че не е доволен от стратегията на Ферари за него до този момент. „За да съм напълно честен с вас, не разбирам пресичането. Но ще го обсъждаме след състезанието”, допълни Шарл. От питуола на Скудерията пък предупредиха Фетел да не поема рискове при рестарта.

В 40-ата обиколка надпреварата бе рестартирана

Фетел дръпна на почти секунда от Льоклер. Верстапен бе още по-близо до Себастиан, а на 0,6-0,8 сек зад него се движеха двата Мерцедес-а на Хамилтън и Ботас. Строл претърпя удар при битка след подновяване на състезанието и трябваше да се прибере. Малко след това на пистата спря съотборникът му Серхио Перес с техническа повреда. Това доведе до нов сейфти кар.

При втория рестарт (в 48-ия тур) нямаше инциденти в челото. Фетел избяга на 2 секунди, Верстапен бе на 1,2 зад Льоклер. Хамилтън вървеше на под секунда от пилота на Ред Бул, а съотборникът му Ботас бе на 1,2 сек.

Поредният инцидент не закъсня – в 50-ата обиколка Райконен и Квят се сблъскаха при опит на руснака да задмине пилота на Алфа Ромео. За трети път рейс контролът изпрати на пистата кола за сигурност.

В последните няколко обиколки след прибирането на сейфти кара колоната дори се поразкъса малко и разликите бяха над секунда. Хамилтън се движеше на половин секунда до 0,7 сек от Верстапен. До размествания обаче не се стигна и Ферари взе двойна победа.