Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Вилньов: F2 не дава възможност за добра оценка на младите пилоти, някои...

Вилньов: F2 не дава възможност за добра оценка на младите пилоти, някои от тях са с твърде малък опит за F1

951
0
Андреа Кими Антонели, Кими Антонели, Оливър Беърман, Габриел Бортолето
Андреа Кими Антонели, Оливър Беърман и Габриел Бортолето; снимка: Майкъл Потс

Шестима нови пилоти ще има във Формула 1 този сезон и докато Лиам Лоусън вече има 11 старта в Гран при, Оливър Беърман – 3, а Джак Дуън кара в последната надпревара от миналогодишния сезон, то всички те са на прага на първия си пълен сезон като титуляри в дисциплината. Дебют ще направят Габриел Бортолето, Андреа Кими Антонели и Исак Хаджар. Повечето от тях караха през миналата година във Формула 2. Това първенство обаче не дава възможност за добра оценка на пилотите, смята Жак Вилньов. Бившият канадски пилот отбеляза, че млади състезатели стигат твърде бързо до Гран при с прекалено малко опит.

„Никаква представа нямам какво да очаквам от Бортолето. Никаква идея. Формула 2 никога не е била първенство, даващо добра оценка на пилотите. Затова е безсмислено да се коментира, докато не влязат в F1, тъй като имат толкова малко опит“, коментира Вилньов

„Много е трудно да се разбере как е възможно да стигнеш до най-високото ниво в най-големия спорт в света толкова млад и с толкова малък опит. За мен това е доста изненадващо. Вършат много работа на симулатора, което им позволява да са бързи, но видяхте и какво стана с Антонели на Монца“, продължи световният шампион за 1997 г.

Габриел Бортолето участва в шампионати с едноместни състезателни автомобили от 2020 г., когато кара в италианската Формула 4. През 2021 и 2022 г. е част от FRECA, Формула Регионал в Азия. През следващите два сезона спечели F3 и F2 при дебюта си и в двете първенства. Андреа Кими Антонели има титли в италианската и немската F4 (2022 г.). Пръв е във FRECA и Формула Регионал на Близкия изток през 2023 г. Остана шести в F2 през 2024 г.

„В същото време Франко Колапинто пък сам си съсипа шансовете (за титулярно място). Трябва да използваш максимално златната възможност, която ти е дадена. Не може да плаче по въпроса. Изкара няколко надпревари в F1. Не са много хората, които получават шанс за подобно нещо и е забележително, че на него му се случи. Не съм сигурен какво ще стане с него в бъдеще. Той все още е бърз пилот, но показа, че не прецени особено добре ситуацията“, каза още Вилньов.

Колапинто бе спряган дори за Ред Бул след първите си силни стартове, идвайки директно от F2. След това обаче направи няколко сериозни катастрофи, които допринесоха за утежняване финансовото състояние на Уилямс. По време на зимната пауза отборът от Гроув се договори с Алпин и аржентинският пилот отиде в екипа от Енстън. Твърди се, че договорът му е за пет години, както и че ако има интерес от друг отбор към него в този период, то Алпин ще води преговорите.

Привличането на Колапинто в Алпин се смята за предупреждение към Джак Дуън. Австралиецът получи освободеното от Естебан Окон титулярно място, но още преди началото на сезона се появиха слухове, че ще бъде заместен.

„Някои от нещата, които се писаха от разни клавиатурни воини, бяха особено жестоки към Джак, който ще получи шанс тази година“, отбеляза Оливър Оукс

„Намерението ни не бе товарим него, а да имаме опции“, допълни шефът на Алпин в F1 и веднага след това сам потвърди съмненията дали Дуън ще изкара цялата състезателна година: „Мога да гарантирам, че ще започнем с Пиер [Гасли] и Джак. След това ще видим как сезонът ще прогресира.“

Флавио Бриаторе заяви, че ако Дуън изпълнява целите си, няма от какво да се притеснява. Съветникът на Алпин в F1 обаче не уточни какви цели са поставени на австралийския пилот.