Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Вилньов отправи остри критики към Заубер: Те дори не се опитват да...

Вилньов отправи остри критики към Заубер: Те дори не се опитват да бъдат конкурентоспособни

1761
0
Заубер, Валтери Ботас и Гуаню Жу
снимка, Заубер

Жак Вилньов отправи остри критики към Заубер. Световният шампион от 1997 г. е на мнение, че отборът „дори не се опитва да бъде конкурентоспособен“. Според Вильнов, в момента Заубер просто „оцеляват“ и се надяват идването на Ауди да оправи нещата.

Заубер се намира в сериозна криза от началото на сезона. Базираният в Хинвил няма нито една спечелена точка и е твърдо на последната позиция при конструкторите. До момента Заубер записва един от най-слабите сезони в историята си и е близо до това да повтори събитията от 2014 г. Тогава беше единственият случай, в който швейцарският тим нямаше нито една спечелена точка в дадена кампания

От началото на годината Гуаню Жу влезе само два пъти е влизал в Q2. Китаецът на няколко пъти беше близо до зоната на точките, но в крайна сметка остана с празни ръце. Същевременно Валтери Ботас влезе пет пъти в Q2 и дори успя да намери място сред първите 10 в Гран при на Китай. За нещастие. състезателят на Заубер отпадна заради повреда в двигателя, докато се движеше в зоната на точките.

В края на миналата седмица представянето на Заубер беше коментирано от Жак Вилньов и репортера на Скай Тед Кравиц. Двамата изказаха мнението си относно задълбочаващата се криза в отбора от Хинвил.

„Забавното при Заубер е, че те са все по-назад във всяка квалификация и почти във всяко състезание. Но ако погледнете времената и малките разлики, ще видите, че те са само на секунда, може би на секунда и половина от полпозишъна“, каза Кравиц. „Очевидно те не разполагат с чак толкова лоша кола в сравнение с всички останали е такава.“

Вилньов обаче беше много по-критичен относно представянето на Заубер. Според канадеца, отборът от Хинвил дори не се опитва да „бъде конкурентоспособен“ и единствено чака идването на Ауди.

„Те просто оцеляват, докато Ауди не поеме управлението. Изглежда, че не влагат много в автомобила“, заяви Вилньов. „Те дори не се опитват да бъдат толкова конкурентоспособни, така че няма какво да се каже повече по тази тема.“

Проблемите на Заубер идват в много ключов момент. Отборът се подготвя да стане официален заводски отбор на Ауди от началото на 2026 г. До момента тимът привлече редица опитни специалисти, включително Матия Биното и Джонатан Уитли. В същото време от проекта си тръгнаха Андреас Зайдл и Оливер Хофман.

Заубер записа много слабо представяне и в Азербайджан. Отборът от Хинвил отново остана далеч от зоната на точките въпреки отпаданията на няколко автомобила пред тях. Ботас остана едва 16-ти при развяването на карирания флаг и беше затворен с обиколка от победителя Оскар Пиастри

„Това беше старт ден за нас. Опитахме се да разделим стратегиите, за да се опитаме да постигнем максимална възвръщаемост, но в крайна сметка това не се получи“, сподели Ботас.

„Основният проблем беше бързото разграждане на гумите медиум в началото, което ни принуди да спрем рано в бокса. Автомобилът се чувстваше по-добре с твърдата смес, но дори и с тези гуми започнахме да изпитваме затруднения към края. Въпреки късмета и отпадането на няколко съперника от борбата, не успяхме да постигнем балансиран стинт и пропуснахме точките. Сега трябва да се прегрупираме и да опитаме отново в Сингапур“, добави пилотът на Заубер.

В същото време Жу остана 14-ти. Китаецът не беше затворен с обиколка, но изостана с повече от минута спрямо победителя.

„Мисля, че състезанието премина гладко и чисто от моя страна. Изпълнихме добре стратегията си, но темпото ни не беше достатъчно силно, за да се борим по-близо до точките“, каза Жу.

„Въпреки това е окуражаващо да се види напредък този уикенд, особено по отношение на състезателните умения. Успяхме да се конкурираме с няколко други отбора, което е положителен знак. Предстои ни още дълъг път. Макар да знаем, че все още не сме съвсем там, където искаме да бъдем, ще продължим да се борим и да работим заедно като отбор, за да намалим разликата.“, добави състезателят на Заубер.

Единственото положително за Заубер в Баку беше невероятната работа на механиците по време на питстоповете. Отборът спечели наградата на Пирели за най-бърз стоп в надпреварата на уличното трасе.