Начало Избрани Вилньов разкритикува действията на маршалите на Сузука

Вилньов разкритикува действията на маршалите на Сузука

1185
0
Гран при на Япония 2022
снимка, Ред Бул Контент Пуул

Жак Вилньов разкритикува излизането на трактор в началото на Гран при на Япония. Световният шампион от сезон 1997 вярва, че пилотите са прави да осъдят действията на маршалите по време на състезанието на пистата Сузука.

Гран при на Япония 2022 беше едно от най-скандалните състезания от началото на кампанията. Надпреварата започна при тежки метеорологични условия и силен дъжд. Още в първата обиколка имаше няколко инцидента заради ужасната видимост. Най-тежкият от тях бе на Карлос Сайнц. Пилотът на Ферари попадна в аквапланинг, загуби контрола над своя болид и се заби в предпазните ограждения около завоя Spoon. Неговото Ферари F1-75 се върна на трасето и създаде предпоставки за по-тежък инцидент. По-назад пък Фетел бе ударен от Алонсо, а Албон- от Магнусен.

Веднага след катастрофата на Сайнц на пистата излезе сейфти кар. Междувременно маршалите на Сузука докараха багер, който да отстрани автомобила на Сайнц, макар видимостта да бе почти нулева.

В дъното на колоната Пиер Гасли се движеше с по-висока скорост за да догони останалите болиди. Пилотът на Алфа Таури потегли от бокса заради смяна на голям брой части в неговия автомобил. Французинът бе много ядосан когато мина покрай трактора и маршалите, които се намираха до състезателната линия. Мнението на Гасли бе подкрепено от редица негови колеги.

Веднага след края на съкратеното състезание на Сузука ФИА разпореди подробно разследване на случая.

Вилньов коментира спорните събития от последната Гран при на Япония. Канадецът смята, че е необходима промяна на бариерите в завоя, където Сайнц катастрофира. Също така поиска подобряване на предпазните заграждения и на останалата част от трасето.

„Винаги съм смятал този завой за опасен, още откакто се състезавах там в F3“, каза Вилньов.

„В сухо време това е като права и се минава с пълна газ. Но при дъжд става трудно, защото е малък завой със стена от гуми от външната страна. Не трябва да забравяме и билбордовете.“

„Ударът в предпазна ограда или стена би бил по-добър от този вариант. Тогава автомобилът се завърта и се плъзга и не се връща на пистата. Това би било добре. Честно казано Сайнц изобщо не се движеше толкова. Просто условията бяха толкова тежки, че усещането бе все едно караш върху лед.“

Според Вилньов, възмущението на състезателите от присъствието на трактора на мокрото трасе е напълно оправдано. Преди 8 години Жулс Бианки катастрофира на Сузука след като се удари в кран, който бе излязъл на пистата да прибере неподвижния автомобил на Адриан Сутил. Няколко месеца по-късно младият французин почина от раните си в болница в Ница.

„Напълно разбирам целия около багера на пистата, особено когато Пиер Гасли още не беше преминал.“

„Строго погледнато, това е позволено от правилата, тъй като все пак състезанието беше неутрализирано. При сухо време никой не би се интересувал, но при дъжд нещата са други. Тогава подобни неща наистина не бива да се случват“, каза Вилньов.

„В такъв случай да видите къде се намирате, защото може да има автомобили с повредено окачване, спирачки или спукана гума. Дори при ниска скорост сблъсъкът с такова огромно превозно средство е много опасен. Всички знаем колко силни бяха емоциите и реакциите след случката с Бианки през сезон 2014“, добави Жак Вилньов.