Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Виза РБ намери причината за изоставането си от Барселона насам

Виза РБ намери причината за изоставането си от Барселона насам

1695
0
Виза РБ 2024
снимка, Ред Бул Контент Пуул

Виза РБ идентифицира причината за изоставането си в последните стартове. Според Джоди Егинтън, подът, представен в Барселона е довел до изоставането и проблемите за Даниел Рикиардо и Юки Цунода.

Виза РБ представи сериозен пакет с актуализации в Гран при на Испания. Целта на отбора от Фаенца беше да направи голяма крачка напред и да намали разликата спрямо Астън Мартин

Вместо това обаче подобренията влошиха представянето на болида VCARB01. Това принуди екипа да започне обширен процес за идентифициране на основната причина за посредствените резултати.

Първоначалните подозрения бяха насочени към задното крило. По-късно се разбра, че истинската причина за изоставането е новата спецификация на пода, въведена като част от пакета с актуализации.

„Имахме актуализация, насочена към определени предимства“, сподели Джоди Егинтън пред Моторспорт.

„Все още се опитваме да постигнем всички главни подобрения на болида. Все пак се фокусирахме малко върху това да постигнем малко повече стабилност при спиране, при ротация на автомобила, всички нормални неща. Но вместо това промените създадоха нови предизвикателства. Те принудиха екипа да започне обширен процес за идентифициране на основната причина за недостатъчното представяне.

Във Виза РБ бързо разбраха, че новият пакет няма да проработи според предварителните очаквания. Той оказа отрицателно въздействие върху баланса на автомобила, особено при движение във високоскоростни завои, както посочи Рикиардо.

„Като пакет беше ясно, че не успяхме да извлечем всичко от него. Макар че натоварването, което очаквахме, беше налице, бяхме разединили автомобила по отношение на баланса, особено във високоскоростните завои“, обясни техническият директор на Виза РБ.

Това разединяване означаваше, че имаше голяма загуба на баланс, което пречеше на цялостното представяне. Реакцията на Виза РБ беше доста бърза. Тимът реши да махне актуализирания под на един от автомобилите си по време на Гран при на Австрия, за да направи сравнение между двата автомобила. Тъй като уикендът на Ред Бул Ринг включваше и спринт, инженерите на Виза РБ можеха да експериментират малко повече

„Нямаше никакво съмнение, че натоварването бе добро. Въпреки това не успяхме да постигнем необходимата производителност при съпоставяне на натоварването с баланса.“

„Затова веднага взехме решение да върнем по-стария автомобил и да направим тест в Австрия. Това беше двуетапен експеримент, защото тази година закритият парк се отваря два пъти по време на спринтовите уикенди.“

„Направихме два опита и ги сравнихме. И след това за Силвърстоун имахме базова конфигурация и върнахме стария под.“

Еггинтън остава оптимист по отношение на поуките, извлечени от проблемния под. Той признава, че този компонент съдържа ценни данни, които могат да послужат за бъдещи разработки.

„Подът е едно цяло нещо. Имаше части от него, които ни харесаха, както и части от него, които не ни харесаха. Нямаме възможност да ги разделим“, обясни техническият директор на Виза РБ.

Казаното от Егинтън означава, че макар някои аспекти на новия под да са били полезни, цялостният пакет в Испания не е постигнал желаните резултати.

„Носиш актуализацията на първото събитие и имаш неща, които искаш да научиш. Ние се впуснахме направо в нея, направихме проверка, намерихме отговорите и продължихме напред. Доста съм доволен от процеса, който направихме в последните стартове.“

Егинтън добави, че екипът на Виза РБ си е взел ценни поуки от проблемите, с които се сблъска в Испания. Той също така посочи, че някои конкурентни отбори също са направили крачки назад.

„Повечето отбори са се връщали по-назад в един или друг момент. Наивно е вярваш, че можеш да постигнеш всичко, ако се опитваш да се развиваш по този агресивен начин.“

„Бих се притеснил, ако всяка една част бъде запазена! Бих поставил въпроса „сигурни ли сме, искаме ли да го разгледаме отново?“. Защото експериментално вероятността за това е малка“, завърши техническият директор на Виза РБ.