Тото Волф и Фредерик Васьор бяха привикани при стюардите в Абу Даби. Ръководителите на Мерцедес и Ферари трябва да обяснят използването на „неприличен език“ по време на една от пресконференциите в Лас Вегас.
Both Toto Wolff and Fred Vasseur are required to report to the stewards today as a result of “certain language” at the press conference at the Las Vegas Grand Prix.#F1 #AbuDhabiGP pic.twitter.com/Eqw4b5Gx96
— Fastest Pitstop (@FastestPitStop) November 23, 2023
Волф и Васьор взеха участие в пресконференцията на директорите на отбори в Лас Вегас. Тя се състоя малко след края на първата свободна тренировка. Сесията бе прекратена доста рано, след като тъй като капакът на една от шахтите се откърти заради преминаващите болиди. Малко след това този капак бе ударен от Карлос Сайнц (Ферари) и Естебан Окон (Алпин). Двамата получиха сериозни поражения в колите си след тези инциденти
Изхвърчането на капака на шахтата се дължи заради голямото количество притискаща сила, която генерира сегашното поколение болиди от F1 с граунд ефект. На практика бетонната рамка на въпросния капак се е разрушила. Това се е случило заради преминаването на болиди с много висока скорост.
Пораженията в двете коли бяха доста сериозни. От Алпин се принудиха да сменят цялото шаси на Окон. Същевременно Сайнц се нуждаеше от ново шаси и компоненти от задвижващата система. От ФИА пък трябваше да прегледат всички шахти и да направят някои подобрения по трасето. В резултат на това втората тренировка в Лас Вегас бе забавена с два часа и започна в малките часове на нощта.
Волф и Васьор участваха в извънредна пресконференция. По време на нея която шефът на Ферари заяви, че „тази [ситуация] ще струва цяло състояние. Заради Карлос сесията беше прекъсната.“
По-късно Волф пък заяви: „Говорите за ш***н дренажен капак, който е бил разхлабен, което се е случвало и преди. Това е нищо, все пак сме в FP1.“ Шефът на Мерцедес постоянно се опитваше да защити организацията на събитието в Лас Вегас.
Седмица по-късно, Волф и Васьор шефове бяха призовани да обяснят коментарите си пред стюардите на ФИА. Комисарите ще проверят дали са нарушили член 12.2.1.f от Международния спортен кодекс на ФИА
New document: Summons – Mercedes – Team Principal
Published on 23-11-2023 13:32 CEThttps://t.co/LW3vMiFWuY#F1 #Formula1 #FIA #AbuDhabiGP 🇦🇪 pic.twitter.com/PhDfPWuE2l— FIA F1 Documents Bot (@fiadocsbot) November 23, 2023
New document: Summons – Ferrari – Team Principal
Published on 23-11-2023 13:32 CEThttps://t.co/Z1EYxb96xa#F1 #Formula1 #FIA #AbuDhabiGP 🇦🇪 pic.twitter.com/0bghqbjWEP— FIA F1 Documents Bot (@fiadocsbot) November 23, 2023
В него се посочва, че нарушение на правилата ще се счита за извършено, ако има „думи, действия или писания, които са причинили морална вреда или загуба на ФИА и нейните органи. Тук се включват още членове или изпълнителни директори, както и по-общо на интересите на моторните спортове и на ценностите, защитавани от ФИА.“
В официалния бюлетин на ФИА, публикуван в четвъртък в Абу Даби, се казва: „Стюардите на Гран при на Лас Вегас 2023 получиха доклад от медийния делегат на ФИА относно използването на неприличен език на пресконференцията на ФИА в Лас Вегас на 16 ноември. С оглед на невъзможността за провеждане на изслушване миналата неделя сутрин, те делегираха правомощията си на стюардите на Гран при на Абу Даби 2023 г. [да проведат изслушването]“.
Случилото се с Волф и Васьор има общо с порицанието на Гюнтер Щайнер в Испания. Шефът на Хаас бе разследван заради коментарите си относно поведението на ФИА по време на събитията в Монако. Това в крайна сметка доведе до решението Нико Хюлкенберг да бъде наказан заради сблъсък в първата обиколка.
Волф и Васьор в крайна сметка бяха изслушани от стюардите на ФИА. Двамата не бяха наказани, но получиха официално предупреждение да не употребяват повече такъв непристоен език по време на такива събития.
They are both given a formal warning.#F1 #AbuDhabiGP https://t.co/yEeZ0rSGFF
— Fastest Pitstop (@FastestPitStop) November 23, 2023