Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Волф лично наредил Ръсел да пропусне Хамилтън на Сузука

Волф лично наредил Ръсел да пропусне Хамилтън на Сузука

3011
0
Джордж Ръсел, Люис Хамилтън
Джордж Ръсел и Люис Хамилтън; снимка: Мерцедес

Тото Волф е разпоредил как да се развие ситуацията между Джордж Ръсел и Люис Хамилтън по време на Гран при на Япония. Към края на надпреварата на пистата Сузука двамата водеха сериозна дискусия с тима относно позициите си на пистата спрямо Карлос Сайнц (Ферари). В Мерцедес обмисляха какво да правят преди в крайна сметка да се намеси Волф.

Тото Волф отсъстваше от пистата през уикенда за Гран при на Япония. 51-годишният австриец много рядко не е заедно с ръководения от него екип. В конкретния случай претърпя операция на коляното, а на Сузука го заместваше Жером д’Амброзио. Волф обаче следеше случващото се на трасето от дома си. Шефът на комуникациите в Мерцедес F1 Брадли Лорд обясни, че ръководителят на екипа разполага вкъщи със същия достъп, какъвто има, когато е на пистата, чува всички канали, може да комуникира с когото иска и има всички данни.

В крайна сметка точно Волф взел решението Ръсел да пропусне Хамилтън

Джордж имаше други идеи, но получи съобщение: „Това е инструкция, разменете си позициите“. Според анализите Мерцедес и Волф са преценили, че за разлика от Сингапур на пистата Сузука по-добро състояние на гумите дава възможност за значително по-лесно изпреварване. Затова и рискът е бил минимизиран.

„Факт е, че ние не се борим един друг в шампионата при пилотите. В момента не е важно кой къде е в това генерално класиране“, отбеляза Хамилтън след финала. „Важното е единият от нас да е пред Ферари и да си опази позицията. С тази цел трябваше да работим заедно, като екип.“

„Рано осъзнахме, че няма да можем да се борим за подиум. Затова надпреварата ни бе с цел да минимизираме загубата спрямо Ферари“, коментира оперативният директор на Мерцедес Андрю Шовлин

„Разделихме стратегиите, за да имаме максимално добра възможност да го сторим. Добре е, че едната ни кола успя да завърши между двете Ферари-та, като се има предвид, че пилотите ни стартираха зад тези на Скудерията. В края на състезанието възможността Джордж да удържи Сайнц бе сравнително малка, защото стратегията с един питстоп даде на Ферари значително предимство с гумите. Причината да изберем точно този вариант пък бе, че на практика нямахме какво да губим. Джордж свърши добра работа, но износването на гумите бе твърде високо, за да проработи стратегията. При това положение трябваше да защитим Люис да не загуби позиция от Сайнц. Затова дойде инструкцията за размяна на колите на пистата“, допълни оперативният директор на Мерцедес.