Формула 1 навлиза във втората половина от сезона, а настоящата епоха е към края си. Мерцедес са решили да спрат развитието на своя болид
Въпреки че битката за шампионата с Ред Бул е в разгара си, Мерцедес са решили да не правят компромиси със сезон 2022. Догодина ще има нови техническите правила.
„Не, до края на годината няма да имаме новости в аеродинамиката“ – каза шефът на отбора Тото Волф пред италианския Аутоспринт.
„От месеци сме спрели сме развитието на настоящия болид. Последната преработка беше през пролетта за Гран при на Великобритания. Промените сработиха добре и подобрихме представянето си. Направихме стъпка напред и сме уверени за втората половина на сезона.“
Мерцедес направиха изненадващо подобрение на пакета си. По време на двата поредни уикенда в Австрия от Бракли казаха, че няма да има нови преработки по W12. Ред Бул от своя страна съобщиха, че няма да спират развитието на RB16B в борбата за титлата, която е първа за тях от сезон 2013. Волф заяви, че решенията на отбора му няма да бъдат повлияни от действията на съперниците за титлата.
„Това е важна битка, но винаги трябва да се гледат както краткосрочните, така и дългосрочните приоритети в стремеж да се открие баланса – каза Волф. Правилата за следващия сезон ще имат голямо въздействие и то ще продължи по-дълго от една година. Не трябва да забравяме този фактор. Ако има изоставане през следващия сезон наваксването спрямо съперниците може да отнеме много дълго време. Ето защо държим на стратегията, която сме избрали и ще продължим развитието [за] следващия сезон. Никога няма да променим стратегията си поради външни фактори или други отбори.“
View this post on Instagram
Тото Волф призна, че Мерцедес са подценили влиянието на промените за сезон 2021 в правилата за аеродинамиката
От началото на 2021-ва бяха въведени промени в задната част на колата. Беше намален размерът на пода например и това повлия на отбора на Мерцедес, които често бяха по-бавни от Ред Бул през сезона дотук. Волф е на мнение, че заради предишната доминация на отбора са смятали, че предимството ще продължи и през сезон 2021. Те осъзнаха грешката си по време на предсезонните тестове в Бахрейн.
„Промените в аеродинамиката ни повлияха много повече, отколкото на Ред Бул – каза Волф. Наша е грешката, че подценихме промените в правилата. Смятахме, че техническото предимство от предишните сезони ще бъде достатъчно за да продължим да водим и след промяната. Оказа се, че не е така. Не се справихме добре. Видяхме, че имаме затруднения още по време на десетте дни тестове в Бахрейн. Имахме големи аеродинамични проблеми с притискащата сила.“
Валтери Ботас настоява, че Люис Хамилтън желае финландеца за съотборник
Ботас сподели пред финландската MTV, че има подкрепата на седемкратния шампион.
„Предстои да видим какво ще се случи – каза той. Не смятам, че ще има новини в близко бъдеще, но нещата ще се изяснят с времето.“
„Всичко върви към правилното решение. Люис ми е казвал директно, че ме предпочита за съотборник – каза финландецът. Заедно можем да се справяме много добре. Факт е, че пилотите нямат огромно въздействие [за решението]. Има по-голяма организация, която стои зад тези решения в крайна сметка.“
На въпрос какви са алтернативите му, Ботас отговори:
„Не мога да кажа с кого разговарям и какво се случва, но има разговори с цел да се намери най-добрият вариант за следващия сезон.“
VB 💙 P6 and a personal best in the fourth edition of the @VBDuathlon for @ValtteriBottas! 👊 pic.twitter.com/WEs5alLXdm
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) August 23, 2021