Автомобилът на Мерцедес не бил сериозно засегнат от отскачането по време на сутрешната тестова сесия в Бахрейн. Шефът на базирания в Бракли отбор Тото Волф заяви пред медиите, че W14 не подскача колкото своя предшественик.
Подскачането бе сериозен проблем за Мерцедес през сезон 2022. Германският производител се сблъска с този неприятен феномен още преди началото на тогавашната кампания. С напредването на годината отборът от Бракли направи редица експерименти в опит да премахне отскачането. В крайна сметка Мерцедес успя частично да се справи с този проблем в края на миналогодишния сезон и дори се доближи до челото на класирането.
Сега Волф сподели, че W14 е много по балансиран автомобил в сравнение с неговия предшественик
„Изглежда колата е балансирана добре. Няма почти никакво подскачане, което е наистина добра новина. Изключение прави единствено голямата неравност, която се намира в края на правата.“
Волф е сигурен, че Мерцедес има добра отправна точка след първия половин ден работа в единствения тест преди началото на сезон 2023.
„Събираме колкото се може повече данни. В момента е много важно да имаме повече информация, която да съпоставим с тази от миналата година. Освен това опитваме различни неща. Така в крайна сметка че първата сутрин бе продуктивна“, добави шефът на Мерцедес.
Миналата година Бахрейн прие вторият предсезонен тест за 2022 г. Волф призна, че още тогава е разбрал, че неговият отбор е в беда.
„Още тогава разбрах, че сме в беда. Автомобилът просто подскачаше ужасно и ние наистина не бяхме в състояние да го управляваме правилно.“
„Сега е много по-различно. Смятам, че имаме солидна база, върху която да работим и да се опитаме да оптимизираме автомобила, което все още не сме направили. Наистина трябва да разберем дали има области, които биха могли да бъдат истинска пречка за представянето, както бе миналата година с отскачането и да работим по предварителната си програма“, добави Тото Волф.
Ръсел завърши на пета позиция по време на първата половина от днешния тестови ден в Бахрейн. Пилотът на Мерцедес направи 69 тура зад волана на W14. Волф призна, че разлика от миналата година, болидът не е подскачал като кенгуру. Въпреки това W14 се е сблъскал с малко отскачане в края на правите.
„Новият Мерцедес не подскача като миналогодишния – като кенгуру. Днес се сблъскахме с този феномен на първи и двадесети завой. Това се дължи на по-големите неравности на пистата в сравнение с преди и е различен проблем в сравнение с 2022 г.“, допълни Тото Волф.
🏁 69 laps for GR this morning. LH up next in the W14 this afternoon. pic.twitter.com/7jaMhjaTru
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) February 23, 2023