Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Волф отрече Мерцедес да фаворизира Ръсел

Волф отрече Мерцедес да фаворизира Ръсел

2412
0
Джордж Ръсел и Люис Хамилтън
Джордж Ръсел и Люис Хамилтън, снимка Мерцедес

Тото Волф отговори на коментарите на Люис Хамилтън от Монако. Австриецът отрече, че Мерцедес фаворизира Джордж Ръсел и беше категоричен, че двамата пилоти на тима се третират еднакво. Волф добави, отборът прави всичко възможно, за да извлече „най-доброто“ от връзката с Хамилтън по време на последния сезон на британеца в Мерцедес.

Хамилтън беше изключително недоволен по време на рейс уикенда в Монако. Седемкратният световен шампион често изразяваше възмущението си по радиото. Той беше най-недоволен от факта, че Ръсел е получил новото предно крило върху своя автомобил

По-късно стана ясно, че Хамилтън е отказал да използва новото крило. Той се е притеснявал, че можел да има повече проблеми, които да го принудят да стартира от бокса в надпреварата в Княжеството.

Коментарите на Хамилтън подсказват, че има известно напрежение вътре в отбора на Мерцедес. Опитният британец намекваше, че германският производител е започнал да фаворизира неговия съотборник.

Волф побърза да опровергае подобна идея. Австриецът даде да се разбере, че Мерцедес винаги е третирал еднакво двамата си пилоти.

Волф отбеляза, че единственият случай, в който отборът се е намесил в битката между пилотите си, е бил в Гран при на Абу Даби 2016. Тогава Хамилтън водеше битка за световната титла. Британецът многократно беше призован от своя състезателен инженер да увеличи темпото си и да настигне тогавашния си съотборник.

На въпроса дали коментарите на Хамилтън по адрес на Ръсел показват неравностойно третиране заради предстоящото напускане на Люис, Волф отговори така: „Това е много важно: „Не са ли всички пилоти малко скептични понякога?“

„Като отбор сме показали, че винаги се опитваме да балансираме правилно и да бъдем прозрачни и честни. Това важи и в случаи, които нашите пилоти се борят за челни места“, добави шефът на Мерцедес.

„Не имало момент, с изключение на Гран на Абу Даби през 20160та, в който да сме се опитали да управляваме състезанието. Оттогава не сме го правили. Мога да разбера, че като пилот искаш най-доброто от себе си и от отбора. Когато всичко върви срещу теб, можеш да започнеш да се съмняваш.“

„Като отбор ние сме на 100% с мисията да дадем на двамата пилоти два страхотни автомобила, най-добрите възможни автомобили и най-добрите възможни стратегии и подкрепа“, каза още Волф.

Хамилтън имаше възможност да прескочи Макс Верстапен по време на Гран при на Монако. Липсата на ясна комуникация обаче попречи на седемкратния световен шампион да изпревари своя съперник. Според Волф, тази грешка отразява неизбежното напрежение, което се натрупва, когато всички са притиснати до краен предел

„Опитваме се да извлечем най-доброто от връзката и да постигнем максимални резултати за последния ни сезон заедно. Както, понякога може да е напрегнато при пилотите, защото всеки иска да даде най-доброто от себе си.“

От началото на тази година Ръсел има сериозно превъзходство спрямо Хамилтън. Младият британец е победител много по-опитния си съотборник в 7 от 8 квалификации до този момент. Волф обаче не вижда в последното нищо повече от непълна статистика.

„Не мисля, че има конкретно обяснение за статистиката, но тя все пак е статистика. В момента са минали 8 състезания и предстоят още 16. Не съм забелязал това да е тенденция“, заключи Тото Волф.

Понастоящем Хамилтън заема осмото място в класирането с актив от 34 точки. Ръсел е едно място пред него и има аванс от 8 точки. При конструкторите Мерцедес заема четвърто място с актив от 96 точки. Германският производител продължава да се отдалечава от Ферари и Макларън, но поне увеличава преднината спрямо Астън Мартин.