Начало Избрани Волф: Поведението на моите колеги е жалко и неискрено

Волф: Поведението на моите колеги е жалко и неискрено

7090
0
Тото Волф, Мерцедес
Тото Волф, снимка Венелин Николов

Шефът на Мерцедес Тото Волф определи поведението на директорите на конкурентни отбори във Формула 1 катожалко“ инеискрено“ в разгара на спора за подскачането по време уикенда за на Гран при на Канада.

След намесата на ФИА в решаването на проблемите с безопасността, изразени от пилотите, екипът на Мерцедес се оказа в центъра на интензивни дебати в падока.

Отборът от Бракли се движеше с втори укрепващ елемент на пода, както е позволено от техническата директива на ФИА. Въпреки това, конкурентните отбори поставиха въпроса дали тимът е бил предварително уведомен за промените, за да ги подготви навреме. От което Мерцедес настояваха, че тези твърдения са неверни.

След това се появиха твърдения, според които този елемент не е разрешен, тъй като ФИА не е променила правилника. Така Мерцедес се оказа в риск от протест, ако го използва в квалификацията. Компонентът беше отстранен в събота, след като германците заявиха, че не са постигнал подобрение.

Освен това Волф смята, че конкурентните отбори инструктират пилотите си да омаловажат притесненията, за да не насърчат ФИА да действа още по-бързо по въпроса.

Разногласията между Мерцедес и неговите съперници са достигнали връхната си точка по време на срещата на директорите на отборите в събота сутринта на пистата Жил Вилньов. Тогава Волф е изразил гнева си към своите колеги относно политическите игри.

Източници предполагат, че той е изразил разочарованието си. Австриецът смята, че други се опитват да спечелят конкурентно и политическо предимство чрез нещо, което е било от истинска загриженост за безопасността на неговите водачи.

Запитан от Motorsport.com както за ситуацията с отскачането, така и за срещата, Волф не успя да скрие раздразнението си от развоя на събитията.

Това е спорт, в който се опитваш да запазиш или спечели предимство. Но тази ситуация явно е отишла твърде далеч“, каза Волф.

„Поне един пилот във всеки отбор е казал, че е изпитвал болка след Баку. Овен това са се затруднявали да задържат автомобила на пистата или са имали замъглено зрение.“

„Поведението на моите колеги е жалко и неискрено. Те искат да манипулират казаното, за да запазят конкурентното си предимство както и да играят политически игри, когато ФИА се опитва да предложи бързо решение, което поне да постави автомобилите в по-добра позиция.“

„Не говоря само за Мерцедес. Всички автомобили пострадаха по един или друг начин в Баку и продължават да го правят и в Монреал. Автомобилите са твърде твърди. Поради това има повече отскачане или както там го наричат.“

Имаме дългосрочни последици, които дори не можем да преценим. Във всеки един момент това е риск за безопасността. Тогава измислянето на малки манипулации на заден план, играта на развален телефон или инструктаж на пилотите е просто жалко.“

„Това не е проблем на Мерцедес, а е свързан с конструкцията на автомобилите с граунд ефект. Той трябва да бъде решен, преди да се стигне до каквато и да е ситуация.“

„Това не става само чрез поставяне на автомобилите нагоре. Този метод не решава проблема с твърдостта на присъщите аеродинамични характеристики.“

Междувременно Макс Верстапен не бе доволен от новата техническа директива. Пилотът на Ред Бул смята, че ФИА не е трябвало да прави промяна по средата на сезона, която да е свързана с подскачането. Така е щяло да бъдат ощетени екипи, които са показали, че могат да се справят с това силно разклащане.