Рейсинг Пойнт демонстрира, че оплакванията на малките отбори са абсурди и с по-малък бюджет е възможно да постигнеш значително развитие, заяви Тото Волф. Спортният директор на Мерцедес посочи, че отборът от Силвърстоун е приложил на практика смела визия и това му се отплаща.
„Рейсинг Пойнт демонстрира, че цялото оплакване през миналата година, че по-малките отбори никога не могат да се състезават за подиуми, е било абсурдно. Сега те са в битката, в някои завои са по-бързи от нас и това е страхотно. Не се съмнявам, че на някои писти ще са сериозен съперник. Радвам се за тях, защото през последните години постоянно слушаме как по-малките екипи с по-малките бюджети не могат да се състезават в челото. И ето, че някой с визия и идея какво да приоритизира наистина успя да направи скока от средата на колоната към топ тимовете.“
Волф бе категоричен, че Рейсинг Пойнт ще се състезава този сезон за подиуми и може би дори победи
„Това доказва, че с правилното ръководство, точния процес за взимане на решения и необходимите средства всъщност можеш да ускориш развойната крива. Така че бяха научени някои уроци и се радвам да видя Рейсинг Пойнт там, докъдето стигнаха.“
Шефът на екипа от Силвърстоун Отмар Шафнауер сподели, че някои писти ще са по-удобни за RP20 от други. Той е и абсолютно убеден, че разследването на колата ще докаже, че тя отговаря на правилата.
„Не е възможно кутиите за спирачките да са нелегални. Точно тези елементи изискват сериозно време за конструиране и са много, много сложни. А ние имаме 886 индивидуални скици на нашите апарати. Не изпитваме каквото и да е притеснение. Кутиите ни са легални. Използвахме ги досега, ще ги използваме и на Силвърстоун.“
„Единствената причина, поради която вероятно долавяте някакво раздразнение, е, че аз знам точно как сме ги направили и развили. Останалият свят все още не е наясно, тъй като не сме го демонстрирали на стюардите. Ние представихме работата си на ФИА и от федерацията бяха удовлетворени, че всичко е напълно според правилата. Съдебната система обаче не работи така. Стюардите имат правото и властта да отсъдят. Така че сега ще покажем всичко и на тях. Разясненията отнемат малко повече време.“
Приликата между тазгодишния болид на Рейсинг Пойнт и колата на Мерцедес от 2019 г. дразни повечето отбори в падока
Рено подаде вече два протеста срещу розовите коли. Решение се очаква или пред първия старт на Силвърстоун, или между двете състезания на английската писта. Същевременно Макс Верстапен например е убеден, че Рейсинг Пойнт няма е част от борбата в челото, тъй като копирането не води до върхове в представянето.
„Не, те няма да са в битката. Изостават с нещо от порядъка на секунда от Мерцедес. Винаги ще си назад, ако копираш. Миналогодишният Мерцедес също бе много бързо, така че е нормално сега да имат скорост. Но те са свършили добра работа за разлика от нас. Така че ние просто трябва да видим как да се справим. Разликите са доста малки“, заяви пилотът на Ред Бул.
? It’s time to delve back into the archives again for #ThrowbackThursday, and who could forget this inspired wet-weather strategy?! ?#F1 #TBT
— BWT Racing Point F1 Team (@RacingPointF1) July 23, 2020