Тото Волф остава реалист относно шансовете на Мерцедес в началото на сезон 2023. Австриецът е сигурен, че неговият отбор има още какво да наваксва спрямо първите два екипа на стартовата решетка.
Мерцедес претърпя огромен крах през сезон 2022. Германският производител прекъсна невероятната си серия от осем поредни титли при конструкторите. Причината за това бе грешното разтълкуване на новите технически правила в спорта. Екипът от Бракли реши да заложи на радикална концепция на своя болид W13, която така и не донесе нужните резултати. Мерцедес също така бе сериозно засегнат и от подскачането. Този неприятен феномен оказа негативно влияние на представянето на екипа през по-голямата част от миналогодишната кампания.
Мерцедес постигна значителен напредък в заключителната фаза на сезон 2022. Отборът от Бракли записа двойна победа в Бразилия и дори се доближи опасно близо до Ферари. В крайна сметка обаче Сребърните стрели финишираха на трето място в класирането при конструкторите.
Въпреки прогреса във втората половина на миналата кампания Волф предупреди, че Мерцедес трябва да свърши още много работа, ако иска да се върне на върха в F1.
„Смятам, че разбрахме защо сме изостанали, какви са били недостатъците ни, както и къде имаме пропуски в разбирането“, сподели Волф пред Motorsport.com
„Работим усилено върху това да пуснем на пистата автомобил, който да се справи с всичко това. Но едва когато започнем тестовете, ще видим дали сме отключили потенциала, който вярваме, че винаги е бил в нашия автомобил.“
Шефът на Мерцедес е сигурен, че неговият отбор трудно ще настигне Ферари и Ред Бул още в началната фаза на следващия сезон.
„Ще бъде трудно да настигнем Ред Бул и Ферари още в началото на сезон 2023. Имаме да наваксаме изоставане от поне половин секунда. Не се съмняваме, че отново ще сме в ролята на догонващи“, каза Волф.
„При това положение сме супер решени да направим точно това. От друга страна обаче трябва да поставим очакванията си на реалистично ниво. Ако се представим по начина, на който се надяваме, то тогава бихме искали да сме част от състезанията в самия аванс.“
„Смятам, че това ще бъде отправна точка. Но ние не приемаме това за даденост. Може да се окаже, че разликите са такива, каквито бяха в края на миналия сезон. Лично аз вярвам, че все още има толкова много потенциал в нашия автомобил. Разбира се, това е в рамките на концепцията. както и начина, по който управляваме автомобила, и т.н. В един момент наклонът на развитието ни може да бъде по-стръмен отколкото досега“, добави Тото Волф.
Все още не се знае дали Мерцедес ще промени радикално концепцията на болида за 2023 г. Миналата година германският производител изненада всички със своя дизайн. На практика автомобилът W13 нямаше така наречения „сайдпод.“
Волф намекна, че ДНК-то на тазгодишния болид може да се промени. Австриецът разкри, че на външен вид W14 може да не се различава кой знае колко от своя предшественик. Въпреки това вътрешната част на болида ще бъде много изменена и подобрена в сравнение с тази на W13.
Екипът от Бракли ще представи W14 на 15 февруари. Това ще се случи на специална церемония на пистата Силвърстоун. В допълнение, Мерцедес привлече нов партньор в лицето на Solera. Това е базирана в Тексас компания, която предоставя софтуер за управление на риска и защита на активи, както и услуги за пазара на автомобилната индустрия и имуществените застраховки.
Welcome to the Mercedes family, @SoleraInc. 👋
We are delighted to announce a new multi-year partnership with Solera – the industry leader in vehicle lifecycle management. 🤝
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) January 17, 2023