Начало Автомобили Volkswagen Group увеличи пазарния си дял в световен мащаб през първото полугодие...

Volkswagen Group увеличи пазарния си дял в световен мащаб през първото полугодие на 2009 г.

37
0

„Движим се по план, но ще трябва да положим повече усилия през втората половина на годината“, коментира вицепрезидентът Детлеф Витиг

 

Volkswagen Group разшири глобалния си пазарен дял през първите шест месеца на 2009 г. В условията на влошена икономическа среда най-големият производител на автомобили в Европа увеличи пазарния си дял в световен мащаб до 12%. Това сочат резултатите за първото полугодие – от януари до юни 2009 г. През същия период на миналата година пазарният дял на компанията в световен мащаб е бил 9.9%.

3 100 300** автомобила са били доставени на клиентите през първото полугодие на 2009 г. През миналата година продадените автомобили са с 5% повече или 3 265 200* автомобила. От друга страна глобалният пазар на леки автовмобили се е свил със 17.7%. През юни доставките на Volkswagen Group дори са нараснали с 6.5% до 609 800 автомобила. „Сравнително добрата тенденция в нашите резултати показва, че концернът Volkswagen се управлява в правилната посока. Всичко се движи по план. Въпреки това през втората половина на годината ще ни бъдат необходими по-големи усилия, ако желаем да запазим тенденцията на развитие. Икономическата несигурност ще продължи до края на годината”, заяви Детлеф Витиг, изпълнителен вицепрезидент, отговарящ за продажбите и маркетинга на Групата.

Доставките на Volkswagen през първата половина на годината нарастнаха

Поделението на Volkswagen леки автомобили отчете ръст в пазарния си дял през първото полугодие от 1.7 пункта и достигна 8%. Доставките до края на юни нарастнаха с 2.2% на 1 949 000 автомобила (1 907 800 през 2008 г.). Добрите резултати се дължат основно на доброто представяне на Volkswagen в Германия, Бразилия и особено в Китай. Продажбите на Tiguan, Scirocco, Passat CC и Golf са изключително добри. Съдейки по представянето към момента и по нивата на поръчките, позитивната инерция ще се предаде и на новото Polo през следващите месеци. Марките Audi, Skoda и SEAT също отчитат по-високи резултати, отколкото останалите автомобилни производители на пазара.

Позициите във важните региони се засилват

В сравнителен план Volkswagen Group се представя добре във всички региони, където оперира. Докато пазарът на автомобили в Европа се е свил с 18.4%, концернът отчита значително по-малък спад – 11.7% или 1 662 900 автомобила (1 883 700 през 2008 г.) В Северна Америка са доставени 221 900 автомибила, но пазарът там се е свил с 33.2%. Затова пък в Южна Америка пазарът на леки автомобили е нараснал с 22.1% (спрямо 19% през миналата година). Бразилия – най-големият пазар в този регион – продължава да се развива добре. Докато пазарите в Азия и Пасифика бележат спад от 0.6%, Volkswagen Goup отчита ръст в продажбите на леки автомобили с 18.6% и достигат до 723 800 реализирани автомобила (през 2008 г. са продадени 610 300). В Китай доставките нарастват с 22.7% или 652 200 автомобила, в сравнение с 531 600 през 2008 г.

На Германския пазар марките на Групата са доставили 631 900 автомобила или с 18,3% повече (534 400 през 2008 г.) Търсенето на Volkswagen Polo, Golf, Tiguan, Scirocco и Passat CC, както и на Audi A3 и Q5, SEAT Ibiza, Skoda Roomster, Fabia и Superb, както и Volkswagen Caddy, бяха изключително високи. Основната марка Volkswagen достави 339 000 автомобила, което бележи ръст от 26% спрямо 2008 г., когато бяха доставени 269 000 автомобила на родния за марката германски пазар.

* резултатите не включват Scania
** резултатите не включват Scania, но включват Volkswagen Commercial Vehicles Trucks and Buses за януари и февруари 2009 г.