Начало Автомобили Volvo провежда проучване за разпознаване на умора и невнимание у шофьорите

Volvo провежда проучване за разпознаване на умора и невнимание у шофьорите

128
0

Volvo провежда проучване за създаване на специални сензори, които да разпознават определени знаци в поведението на шофьорите.

Автомобилите на бъдещето могат да станат много по-сигурни от настоящите, ако разпознават дали водачът е уморен или не внимава достатъчно. Сред изследваните технологии са такива, които засичат дали шофьорът е със затворени очи или какво гледа.

Това ще позволи на хората да разчитат още малко повече на автомобилите си и да знаят, че те ще им помогнат в случай на нужда – обяснява лидерът на проекта за допълнителни функции във Volvo Cars Пер Ландфорс.

Поставен на таблото с контролни уреди сензор следи в каква посока гледа водачът, колко са отворени очите му, позицията и ъгъла на главата му. По този начин се изгражда система за разпознаване моментното му състояние, която да реагира според конкретната ситуация, включително да събуди човека зад волана, ако той заспи.

Ако автомобилът е в състояние да определи дали шофьорът е достатъчно внимателен или не, то тогава системите за сигурност могат да бъдат по-ефективно адаптирани. В случай, че той е фокусиран, някои от тях могат да се активират по-късно или съответно по-рано, ако вниманието му е насочено другаде – казва Ландфорс.

Някои от настоящите системи в колите, които могат да се включат в такъв блок, са Lane Keeping Aid, Collision Warning, Adaptive Cruise Control с Queue Assist и т.н.

Разработването на подобна технология отваря още повече възможности при разработката на нови модели. Чрез наблюдение движението на окото, автомобилът би могъл да адаптира светлините както в интериора, така и външните. Би било възможно настройването на седалката например – чрез просто разпознаване на човека, седнал зад кормилото.

Това може да се постигне чрез сензор, измерващ пропорциите на лицето (спрямо различни отправни точки), за да бъде идентифициран шофьорът. В същото време не бива да се забравя, че колата не „снима” лицата и не изпълнява наблюдателни функции – уточнява Ландфорс.

Технологията вече се изпробва в тестове. Volvo Cars провеждат проучването заедно с няколко партньори, сред които Chalmers University of Technology и Volvo AB, за да се откроят най-ефективните методи за разпознаване на умора и невнимание. Анализът на състоянието, в което се намира шофьорът, се нарича Driver State Estimation и е ключов за бъдещото автономно управление на автомобилите.