Начало Тест драйв Един дискретен и силен благородник

Един дискретен и силен благородник

15
0
Volvo,Volvo XC60,XC60

След над 1 млн. продажби Волво XC60, бестселърът в средния клас модели SUV в Европа, има своето ново поколение. 9 години след премиерата на първия вариант приемникът впечатлява със стилен силует, луксозен скандинавски интериор и съвсем немалка гама от нови двигатели.

Тестът на новия модел е до Албена, курорт, който добре хармонира с  автомобила – изчистен, спокоен, ненатрапчиво луксозен, аристократичен.

Още със сядането зад волана имам чувството, че колата е направена много удобна. Въздушното окачване поддържа автомобила стабилен, имам усещането за комфорт и контрол. Приятно впечатление почти веднага прави при ускорение дизеловият D5 с PowerPulse технология с неговите 235 к.с. Динамиката му се усеща особено когато слизам от магистралата и трябва да изпреварвам в трафик. Високата позиция в този модел ми хареса, въпреки че не обичам SUV. Шофирането е леко и спокойно, може би не напълно директно. Разглеждам задълбочено и интериора на новото XC60. Личи страхотно внимание към детайла, естествени и качествени материали, има стил. „Поразцъках” сензорния екран. Трябваше ми малко време, за да се справя с менюто, но след това всички функции се контролират интуитивно. Достигам и до менюто с масажите. Страхотно! Сякаш опитна тайландка се бе скрила някъде зад седалката и с малките си ръчички се разхождаше по гърба ми. Това е определено най-добрият масаж, правен ми досега от седалката на автомобил.

Не е изненада, че автомобилът може да се свърже със смартфон чрез така модерните напоследък Car Play и Android Auto. Това не се нуждае от специален тест, а и нямам инсталирано приложение на телефона си, но пуснах от него музика. Чрез аудиосистемата от Bowers & Wilkins с идеално разположените си високоговорители и суббуфер тя звучеше с кристален звук и ме караше да се чувствам още по-комфортно. Като става въпрос за музика, бих искал да направя и едно сравнение. Може да ви се стори доста странно, но след теста и преди да седна да напиша тези впечатления, слушах и гледах в YouTube клипове на 2CELLOS. През цялото време си спомнях и мислех за XC60. Бих сравнил автомобила с виолончело. Виолончелото е благородник, отличава се с чист, топъл звук. Благодарение на различната характеристика на струните инструментът показва мъжествена, нежна, сурова, мечтателна и поривиста същност. Той може да звучи както възвишено и изтънчено, така и сурово, яростно и страховито. 

При следващото спиране се преместих на задната седалка. Трябва да отбележа, че пътуването на задната дясна седалка е изключително удобно. Аз си играех с телефона, но комфортът и възможността на зает човек да работи на лаптопа си, са осезаеми, нищо че колата не е голяма лимузина.

Не неочаквано XC60 ще бъде предпочитано от доста хора и поради факта, че това е поредното най-безопасно Волво, създавано някога, един от най-сигурните автомобили в света изобщо. Не се налага да се задейства която и да е от системите, но ще отделя няколко реда за тях.

Системата за безопасност City Safety засича други автомобили, хора, велосипедисти и животни на пътя. Тя е усъвършенствана с функция за подпомагане на кормилното управление Steer Assist, която се активира, когато автоматичното задействане на спирачката не е достатъчно да предотврати сблъсък и колата сама опитва да избегне удара. Функцията Oncoming Lane Mitigation пък помага да избягват удари с автомобили в насрещното платно. Водач, който неволно се е отклонил от лентата, получава предупреждение, а функцията за автоматично подпомагане на кормилното управление насочва автомобила обратно в собствената лента.

Информационната система, която предупреждава водачите за автомобили в мъртвата точка на видимост – Blind Spot Information System (BLIS), също е обновена. Тя не само предупреждава, но и насочва автомобила обратно в собствената лента и далеч от опасността. Pilot Assist, системата на Volvo за полуавтономно шофиране, която контролира завиването, ускорението и спирането на автомобила при движение по пътища с маркировка и при скорост до 130 км/ч, сега е налична като опция в новото ХС60.

Не мога да изпробвам всички мотори, а те са интересни, защото освен с моя D5 (базова цена 99 690 лв.) моделът се предлага с D4 дизелов двигател с мощност 190 к.с. (базова цена 90 790 лв.). Автомобилът е още с Т5 бензинов двигател с 254 к.с. (базова цена 96 560 лв.), както и Т6 с турбокомпресор и механичен компресор, с 320 к.с. и 400 Нм въртящ момент (базова цена 105 360 лв.). Специално искам да отбележа и хибридния вариант, с който имам удоволствието да се прибера на следващия ден до София. Той е с носителя на специална награда при XC90 T8 Twin Engine – бензинов Plug-in хибрид двигател, с 407 к.с. и ускорение от 0 до 100 км/ч само за 5,3 секунди. Пътувахме през Бургас и по автомагистрала Тракия и мога да кажа само, че с тази мощност и ускорение се чувствам като крал на пътя. При нормално шофиране агрегатът се движи в режим Hybrid, при който предните колела се задвижват от 2-литров, 4-цилиндров бензинов мотор, оборудван с механичен турбокомпресор, а задните – от електрически мотор с мощност 80 к.с. С едно натискане на бутона може да превключи изцяло на електричество, което би било от огромна полза в натоварения градски трафик. Максималният пробег в електрически режим обаче е само 43 км, преди отново да се премине на стандартния хибриден режим.

Хибридният двигател на ХС60 намалява въздействието върху околната среда, като осигурява нисък разход на гориво от 2,1 л/100 км и вредни емисии от едва 49 г/км. Така собствениците на новото ХС60 вече могат да разчитат на мощен двигател и в същото време да бъдат спокойни, че се грижат за околната среда. Базовата цена на плъгин хибрида започва от 126 970 лв. в най-ниското ниво на оборудване и достига до 131 570 лв. в най-високото.

Тестът е публикуван в брой 208, септември 2017 на ClubS1

 

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.